Află mai multe despre Efectul Bandwagon


Te-ai trezit vreodată într-o situație în care ai fost nevoi să îți adaptezi opiniile, acțiunile la cele ale grupului, că ceilalți oameni te-au influențat fără să vrei? Acesta este efectul Bandwagon.

Efectul bandwagon se referă la tendința oamenilor de a adopta un anumit comportament, stil sau atitudine pentru că toți ceilalți o fac. Cu cât mai mulți oameni adoptă o tendință specială, cu atât este mai probabil ca ceilalți să urce și pe bandwagon.

Efectul bandwagon face parte dintr-un grup mai larg de prejudecăți cognitive sau erori în gândire care influențează judecățile și deciziile pe care le fac oamenii.

Înțelegerile cognitive sunt deseori concepute pentru a ajuta oamenii să gândească și să se gândească mai repede, dar adesea introduc greșeli și greșeli nu tocmai corecte.

Exemple

  • Moda: Mulți oameni încep să poarte un anumit stil de îmbrăcăminte, pe măsură ce ei văd că alții adoptă aceleași modă.
  • Muzica: Întrucât tot mai mulți oameni încep să asculte un anumit cântec sau un grup muzical, devine mult mai probabil ca alți indivizi să asculte și ei.
  • Rețelele sociale: Pe măsură ce un număr tot mai mare de persoane încep să utilizeze anumite site-uri de socializare online, alte persoane încep să aibă mai multe șanse să înceapă să utilizeze aceste site-uri. Efectul bandwagon poate, de asemenea, să influențeze modul în care sunt distribuite postările, precum și interacțiunile în cadrul grupurilor online.
  • Diete: Când se pare că toată lumea adoptă o anumită dietă, oamenii devin mai predispuși să încerce singuri dieta.
  • Alegeri: Oamenii au mai multe șanse să voteze pentru candidatul pe care îl consideră câștigător.

Factori influenți

Persoanele fizice sunt puternic influențate de presiunea și normele exercitate de grupuri. Când se pare că majoritatea grupului face un anumit lucru, a nu face acest lucru devine din ce în ce mai dificil. Această presiune poate influența multe aspecte diferite ale comportamentului, de la ceea ce oamenii poartă, la cine votează în rase politice.

Unii dintre factorii care pot influența efectul de bandwagon includ: groupthink

Efectul bandwagon este în esență un tip de gândire de grup . Pe măsură ce mai mulți oameni adoptă un anumit aspect sau tendință, cu atât mai mult devine posibil ca și ceilalți să “se hrănească pe bandwagon”. Când se pare că toată lumea face ceva, există o presiune extraordinară de a se conforma, care este probabil motivul pentru care comportamentul bandwagon tinde să se formeze atât de ușor.

Nu ezita să ne urmărești și pe paginile noastre de Facebook, Instagram și  Telegram pentru a fi la curent cu toate oportunitățile pentru tine!

Reporter Youth.md: Prodaniuc Crina

Ți-a plăcut articolul? Susține inițiativele tinerilor cu o donație pe Patreon!
Previous Îmbracă hainele de sărbătoare și vino la Ziua Portului Popular la USM, duminică, 26 iunie 2022
Next Devino voluntar la Recycline și transformă deșeurile în artă
Nicoleta Geru
About the author

Nicoleta Geru

No Comment

Leave a reply

Apreciază articolul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

5 + 7 =