[Antreprenoriat] Diferențe dintre a întemeia propria afacere vs start-up


start-up

Un start-up reprezintă o companie tânără, fondată de unul sau mai mulți antreprenori pentru a dezvolta un produs sau serviciu unic și a-l aduce pe piață.

O afacere este definită ca o organizație sau entitate întreprinzătoare angajată în activități comerciale, industriale sau profesionale.

Deoarece sensul, sau mai bine spus „contextul” lor este asemănător, de multe ori micile afaceri, sau afacerile în general, sunt încurcate cu start-up-urile. Astăzi, îți vom prezenta câteva diferențe de bază dintre cele două.

Intenția de creștere și progresare

Una dintre cele mai mari diferențe dintre un start-up și o afacere este intenția de creștere din spatele operațiunilor. Fondatorii de start-up-uri caută să aibă un impact semnificativ și să perturbe piața actuală cu ideea lor. Astfel, nu caută să mențină o echipă mică și limitată pentru totdeauna.

În schimb, caută să crească rapid. Așa cum ți-ai putea imagina, acesta este motivul pentru care atât de multe start-up-uri sunt fondate în industria tehnologiei. Aceasta are o acoperire largă, este ușor scalabilă și poate finanța rapid.

Pe baza acestei descrieri, intenția de creștere a unui start-up este foarte diferită de intenția din spatele majorității întreprinderilor mici. În timp ce o pornire este creată literalmente în scopul creșterii, acest lucru nu este neapărat cazul unei întreprinderi mici.

Obiective

Obiectivele sunt legate direct de intenția de creștere a unui start-up. Un fondator de start-up caută să perturbe piața cu modelul său de afaceri scalabil și de impact, să crească cât mai repede posibil, să învingă concurenții etc.

În cazul unei afaceri, lucrurile diferă un pic. Pentru a conduce o afacere nu trebuie să intrați într-o piață complet nouă. În schimb, trebuie, pur și simplu, să ai dorința de a-ți începe propria afacere și de a găsi o piață la care să poți ajunge în mod eficient. Atâta timp cât poți face acest lucru în timp ce câștigi venituri, poţi conduce cu succes afacerea mică.

Finanțarea

Deși, cu siguranță, va fi dificil atât pentru start-up-uri, cât și pentru întreprinderile mici să găsească finanțare în comparație cu întreprinderile mai consacrate, primele menţionate sunt mult mai predispuse să apeleze și să găsească succes cu finanțarea prin capitaluri proprii în comparație cu întreprinderile mici.

Pe măsură ce start-up-ul continuă să strângă bani, poate ajunge la un punct în care nu mai există ca entitate independentă. Deși finanțarea prin acțiuni diversifică proprietatea asupra start-up-ului, permite fondatorilor să strângă sume mari de capital. La fel, să câștige îndrumarea investitorilor.

În schimb, finanțarea prin acțiuni nu are sens pentru majoritatea afacerilor. Majoritatea proprietarilor de întreprinderi nu vor să renunțe la controlul afacerilor lor. Majoritatea investitorilor vor să lucreze doar cu start-up-uri cu potențial de creștere ridicat care le perturbă industriile.

Nivelul de risc

La lansarea unei companii, există întotdeauna un anumit nivel de risc. Cu toate acestea, atunci când vine vorba de compararea afacerilor cu start-up-urile, nivelul de risc al celor din urmă este mai mare.

Principiul de funcționare din spatele unui start-up este crearea unui produs sau serviciu care poate avea un impact semnificativ pe piață. Prin urmare, parcurgând procesul de cercetare, strângere de bani, testare a produsului sau serviciului etc., se riscă enorm succesul start-up-ului.

Deși există, de asemenea, o varietate de riscuri asociate cu începerea unei afaceri – și 20% eșuând în primul an – acestea au avantajul lansării pe o piață deja stabilită. În acest fel, riscurile sunt mult mai mici și, prin urmare, pot fi mult mai ușor de gestionat decât pentru proprietarii de start-up.

În general, diferența dintre un start-up și o afacere este un pas foarte important de știut pentru viitorii antreprenori. Întemeindu-ți o companie, trebuie să poți răspunde la întrebarea : „Îmi întemeiez o afacere sau un start-up?”

Nu uita să ne lași un mesaj și să ne susții pe rețele noatre de socializare (Facebook, Instagram și Telegram). Youth.md îţi doreşte mult succes în întemeierea unei companii!

Reporter: Caldari Cristina

Ți-a plăcut articolul? Susține inițiativele tinerilor cu o donație pe Patreon!
Previous Concert în susținerea echipei Filarmonicii Naționale „Serghei Lunchevici”
Next Oportunitate de finanțare pentru companiile din Cahul și Ungheni
Tomov Ana-Maria
About the author

Tomov Ana-Maria

No Comment

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *