Meditaţia. Ce este, cum facem, care sunt beneficiile?


meditaţia

În cazul în care ai impresia că nu îți mai trăiești propria viață sau dacă te simți stresat, cel mai eficient remediu este meditația. Învață să te detașezi de lumea exterioară și să îți regăsești liniștea.

Ce este meditația ?

Meditatia este o metoda de obţinere a unei limpezimi în gândire, o metodă prin care să înveți să vezi lucrurile printr-o nouă perspectivă. Pentru a obţine rezultate maxime, contează ce stare mentală avem când facem meditatia, şi cum o practicăm.

 Cum medităm?

Trebuie să stai într-o poziție comfortabilă pentru 15-20 de minute. Inchide ochii, începe cu inhalări lungi, iar treptat întoarce-te la respirația normală. Fii atent la corpul tău în timp ce respiri și încearcă să te detașezi de zgomotele din exterior. Concentrează-te asupra respirației tale și asupra corpului tău.

Beneficiile meditație :

  • Meditația reduce stresul;
  • Te ajută să te concentrezi mai bine;
  • Meditația te face mai fericit;
  • Îți îmbunătățește memoria;
  • Te ajută să iei mai ușor decizii;
  • Te poate ajuta să scapi de diferite dependențe;
  • Te poate ajuta să scapi de insomnie;
  • Este de folos în lupta împotriva depresei;
  • Te ajută să te antrenezi mai bine.

Poziţii de meditaţie :

  • Postura lotusului -stând în șezut, picioarele se încrucișează, iar fiecare talpă este poziționată sub genunchiul opus.
  • Jumătate de lotus -această postură pornește de la sfertul de lotus, numai că de această data unul dintre picioare este ridicat și poziționat pe șoldul opus.
  • Lotus– tălpile ambelor picioare sunt poziționate pe șoldurile opuse.
  • Postura diamantului (Vajrasana)- trebuie să te așezi pe genunchi, cu posteriorul lipit de călcâie, având grijă să menții coloana vertebrală perfect dreaptă.

Reguli ce trebuie respectate în timpul meditației :

  • Menține coloana perfect dreaptă pe toată perioada meditației;
  • Relaxează-ți palmele. Ideal ar fi să ții palma dreaptă peste cea stângă, poziționate în dreptul buricului;
  • Relaxează-ți mușchii umerilor;
  • Ține-ți capul ușor plecat;
  • Relaxează-ți mușchii feței, nu face nici o grimasă. Grimasele semnifică blocaje energetice. Lipește-ți vârful limbii de cerul gurii pentru a permite respirației să fie line. Încearcă să nu înghiți saliva pentru că această acțiune îți poate distrage atenția.

Ai grijă te organismul tău și de starea ta emoțională! Oferă-i organismului tău un moment de relaxare! Dacă ţi-a fost de folos informaţia, nu uita să scrii pe pagina de facebook a echipei Youth.md!

Reporter: Samson Paula

Previous Workshop „Banda Desenată: Între Artă și Business” cu Grajdeanu Mihai Ionuț
Next Concurs de eseuri: Scrie despre problemele actuale ale UE și câștigă premii
Tomov Ana-Maria
About the author

Tomov Ana-Maria

No Comment

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *