Cursul de lungă durată în formare de formatori


Cursul de lungă durată în Formare de Formatori este organizat în R. Moldova de către Institutul de Instruire în Dezvoltare „MilleniuM” din 2015 în cadrul proiectului „Promovarea educaţiei non-formale de calitate în domeniul tineretului”. Proiectul este implementat cu susţinerea financiară a Ministerului Educaţiei, Culturii şi Cercetării al Republicii Moldova în cadrul Programului anual de Granturi pentru sectorul de tineret.

Prin acest proiect organizatorii își propun să contribuie la recunoaşterea educaţiei non-formale în Republica Moldova, consolidând o comunitate de formatori ce prestează servici de calitate utilizând principiile și metodele educaţiei non-formale.

La Cursul de lungă durată în Formare de Formatori participanții vor dezvolta următoarele competențe:

1. Competenţa de a înţelege şi a facilita procesul de instruire individuală şi în grup:

  • Crearea unui mediu de învăţare sigur și eficient;
  • Sprijinirea participanților în identificarea și satisfacerea nevoilor de învăţare și în depășirea barierelor;
  • Înţelegerea și facilitarea dinamicii grupului într-un mod care să conducă la diferite moduri de învăţare;
  • Stimularea participării active, motivarea și împuternicirea participanților;
  • Promovarea creativităţii, a rezolvării problemelor și a gândirii “out-of-the-box”.

2. Competenţa de design a procesului educaţional:

  • Dezvoltarea unei abordări educaţionale bazate pe principiile și valorile învăţării non-formale;
  • Integrarea TIC, e-learning și a altor instrumente și metode în activitatea educaţională, acolo unde este relevant;
  • Elaborarea unui proces de evaluare a impactului;
  • Alegerea și elaborarea metodelor adecvate de colectare, interpretare și difuzare a informaţiilor (date, resurse, constatări etc.).

3. Competenţa de a direcţiona propriul proces de instruire:

  • Evaluarea propriilor realizări și competenţe de învăţare;
  • Identificarea obiectivelor de învăţare și urmărirea lor proactive;
  • Dezvoltarea personală / profesională prin feedback;
  • Recunoașterea și analiza situațiilor și a rezultatelor de învăţare neașteptate;
  • Identificarea și furnizarea de resurse adecvate pentru a sprijini învăţarea individuală.

4. Competenţa de a coopera cu succes în echipă:

  • Contribuția activă la realizarea sarcinilor în echipă;
  • Disponibilitatea de a-și asuma responsabilitatea;
  • Încurajarea și implicarea altor membri ai echipei;
  • Învăţarea cu și din partea altora;
  • Conștientizarea importanței echipei și a modului în care acestea afectează eficacitatea echipei;
  • Gestionarea dezacordurilor constructive.

5. Competenţa de a comunica în mod semnificativ cu ceilalţi:

  • Capacitatea de a asculta activ;
  • Capacitatea de a fi empatic;
  • Capacitatea de a exprima în mod clar gândurile și emoţiile;
  • Conștientizarea problemelor legate de identitate;
  • Conștientizarea și acceptarea diversității.

6. Competenţa interculturală:

  • Acceptarea ambiguităţii și a schimbării;
  • Exprimarea dorinţei și capacităţii de a privi identitatea, cultura și aspectele și dimensiunile conexe din diferite perspective;
  • Reflectarea critică și distanţarea de propriile percepţii, prejudecăţi și construcţii stereotipe;
  • Reflectarea și utilizarea diferitelor modalităţi și metode pentru creșterea gradului de conștientizare;
  • Aplicarea principiilor drepturilor omului.

Pentru mai multe detalii și înregistrare, accesează acest link.

Descoperă mai multe articole pentru tineri, urmărind canalul nostru de Telegram și pagina Youth.md!

Ți-a plăcut articolul? Susține inițiativele tinerilor cu o donație pe Patreon!
Previous The Applications of ICT (Information, Communication, Technology)
Next Vrei să devii un antreprenor prosper? Atunci această oportunitate este pentru tine
Popov Alexandra-Luiza
About the author

Popov Alexandra-Luiza

No Comment

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

18 + two =