Află care este diferența dintre depresie și anxietate


Este normal să ai unele zile bune și altele mai puțin bune. Toată lumea se simte neliniștită din când în când – este un răspuns normal la situații stresante. Dar senzațiile severe sau continui de depresie și anxietate pot fi un semn al unei tulburări emoționale.

Unii oameni experimentează aceste sentimente zilnic, fără un stres cunoscut. Acest lucru poate interfera cu capacitatea de a desfășura activități de zi cu zi, cum ar fi a ajunge la timp la munca, îngrijirea propriu-zisă sau îngrijirea copiilor. În acest caz, oamenii ar putea suferi de depresie, anxietate sau o combinație a celor două.

O persoană a cărei problemă principală este depresia, mai degrabă decât anxietatea, în general, nu arată aceeaşi teamă şi incertitudine pe care o au oamenii ce au anxietate. Persoanele ce au depresie nu sunt atât de preocupate cu privire la ceea ce li s-ar putea întâmpla în viitor. Ei cred că ştiu deja ce se va întâmplă şi cred că va fi rău.

Simptomele depresiei includ:

  • tristeţea şi sentimentul că nu mai există speranţă;
  • lipsa de interes şi plăcere în activităţi care au fost distractive şi interesante;
  • dureri fizice şi dureri fără cauză fizică;
  • modificări ale apetitului şi greutăţii;
  • modificări ale programului de somn;
  • lipsa energiei;
  • dificultăţi ce apar în concentrare, amintirea şi / sau luarea deciziilor;
  • gânduri ce au legătură cu moartea şi sinuciderea.

Simptomele anxietății pot include oricare din următoarele:

  • griji extreme sau teama în majoritatea timpului sau sentiment de panică repetat;
  • sentimente iraționale de teamă, groază sau pericol;
  • simptome fizice frecvente, precum agitația, nesiguranța și tremuratul;
  • greață, bufeuri de caldură și de frig, amețeală, dificultăți de respirație. 

Simptomele se îmbunătățesc de obicei prin psihoterapie și medicamente din gama celor numite antidepresive. Modificările stilului de viață, cum ar fi îmbunătățirea obiceiurilor de somn, îmbunătăţirea relaţiilor, utilizarea tehnicilor de reducere a stresului sau practicarea sportului, pot ajuta.

De asemenea, este normal să ai anumite așteptări când vii pentru prima dată la un psiholog. Te aștepți ca acesta să te ajute să treci peste anumite situații, iar un psihoterapeut bun îți oferă suport emoțional, te ascultă fără a te face să te simți stânjenit sau judecat și îți oferă o perspectivă specializată asupra dificultății tale.

Nu ezita să ne urmărești și pe paginile noastre de Telegram, Facebook și Instagram pentru a fi la curent cu toate oportunitățile pentru tine!

Reporteră Youth.md: Șchiopu Felicia

Ți-a plăcut articolul? Susține inițiativele tinerilor cu o donație pe Patreon!
Previous Echilibrul emoțional și sfaturi pentru a crea o relație sănătoasă cu tine însuți/însăți
Next Festivalul Feroviarului, 5-7 august: 3 zile de muzică, dans, surprize, proiecții de film. Vezi programul festivalului aici!
Valeria Berestean
About the author

Valeria Berestean

No Comment

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

twelve − five =