Echilibrul emoțional și sfaturi pentru a crea o relație sănătoasă cu tine însuți/însăți


Businessman chooses a smile emoticon icons face happy symbol on wooden block , Services and Customer satisfaction survey concept

Deși conceptul de emoție pare simplu, specialiștii au viziuni diferite asupra unei definiții exacte. Dar este clar, emoțiile joacă un rol esențial în modul în care îți trăiești viața și afectează deciziile care sunt luate. De aceea, este important să înțelegi tipurile de emoții și impactul lor asupra comportamentului pe care îl manifești.

Echilibrul emoțional reprezintă starea de conștientizare și de bună gestionare a emoțiilor. Practic, echilibrul emoțional se referă la obținerea echilibrului dintre sentimentele plăcute și mai puțin plăcute. Un individ echilibrat emoțional va ști să gestioneze eficient situațiile dificile. Echilibrul emoțional poate fi recunoscut prin acea stare de pace și acceptare. Este o abilitate de a face față stresului și de a reacționa cu ajutorul calmității în diferite situații.

Iată câteva obiceiuri pentru a-ți echilibra starea emoțională:

Gândește pozitiv.

Gândurile pe care le avem determină starea noastră emoțională și, prin urmare, modul în care acționăm și ne comportăm în continuare. Mai mult, gândurile pozitive îți vor amplifica starea de bine și încrederea de sine, la fel, gândurile pozitive au proprietatea de a prelungi viața, întări sistemul imunitar și de a găsi soluții în rezolvarea problemelor.

Trăiește în prezent.

Psihologii spun că persoanele depresive sunt ancorate în trecut, iar cele cu anxietate trăiesc în viitor. De aceea, cea mai bună strategie este de a trăi momentul din prezent. Desigur, acest aspect nu înseamnă să uiți de trecut sau să nu-ți faci planuri de viitor, dar în majoritatea timpului să savurezi momentul prezent.

Nu te compara cu ceilalți.

Adesea comparația cu alte persoane ne aduce emoții negative, dorindu-ne să fim altcineva.

Nu cunoaștem însă detaliile vieții celeilalte persoane, trecutul ei sau cum se simte ea în interiorul acesteia. Este important să te iubești așa cum ești, să te compari doar cu tine însuți/însăți, încercând să evoluezi.

Înconjoară-te cu persoane alături de care te simți liber.

Socializarea este importantă, dar și mai important este să socializăm cu persoane ce au aceleași viziuni și scopuri. Petrece-ți timpul cu oameni care îți oferă sprijin, nu te critică sau te copleșesc cu negativitatea lor.

Exprimă-ți gândurile și sentimentele.

Dacă te simți trist sau ai o stare negativă, vorbește cu cineva apropiat, care te poate asculta și îți poate oferi susținere. Dacă discuțiile cu cineva nu îți creează o stare de bine sau îți este greu să te destăinui, îți poți exprima emoțiile într-o manieră artistică, pictură, dans sau muzică.

Petrece timp cu tine.

Cine te poate înțelege mai bine decât tu însuți/însăți? Lasă-ți o zi sau câteva ore pentru a te alinta pe tine și a-ți alinta corpul, citește o carte, gătește ceva bun și privește un film, organizează-ți o zi pentru spa, fă ceea ce-ți place și te relaxează.

Este important să ținem minte că echilibrul emoțional nu înseamnă că nu vei fi niciodată trist. Înseamnă că, atunci când devii trist, nu te critici pentru starea pe care o ai, ci dimpotrivă, îți amintești că această emoție este o stare normală a ființei umane.

Imagine: familyconstellations.co

Descoperă mai multe activități și evenimente pentru tineri, urmărind canalul nostru de Telegram și pagina Youth.md!

Autoare: Aliona Burlea

Ți-a plăcut articolul? Susține inițiativele tinerilor cu o donație pe Patreon!
Previous Training cu genericul „Siguranța în online” la Centrul de Tineret Buiucani
Next Află care este diferența dintre depresie și anxietate
Dumitrița Albu
About the author

Dumitrița Albu

No Comment

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

eleven − 9 =