Termenul “Influencer” este unul relativ nou, însă a revoluționat lumea modernă. Orice persoană s-a visat în locul unui influencer, dar te-ai întrebat vreodată cum a apărut și cum a fost popularizată activitatea acestora?
Articolul de mai jos se va axa pe istoria apariției influencerilor și de ce au un impact atât de mare în societatea de azi!
Ce este un influencer?
Influencer-ul este persoana a cărei prezență în mediul online are un impact semnificativ asupra unui anumit public și influențează alegerile comunității care-l urmărește, prin conținutul pe care îl creează și postează pe rețelele de socializare.
De ce influencerii sunt atât de importanți?
Influencerii sunt oameni care, prin munca și pasiunea lor, și-au construit o reputație pentru cunoștințele și experiențele lor. Acești influenceri au o rețea importantă și de încredere de fani și adepți implicați. Pe baza acestei încrederi, influencerii creează tendințe și influențează deciziile în cumpărături ale adepților lor.
O scurtă istorie a influencerilor
1760
Una dintre primele colaborări cu un „influencer” datează din 1760, când un olar cu numele Wedgwood a făcut un set de ceai pentru Regina Angliei. Întrucât monarhii a fost influencerii vremii lor, decizia sa de a-și promova brandul ca aprobat de regalitate i-a conferit statutul de lux de care se bucură și astăzi brandul.
1920
Cu rochiile ei mini negre și pantalonii de costum, Coco Chanel a fost una dintre cele mai remarcabile influențe, care a transformat domeniul modei.
1984
Michael Jordan a semnat un acord de 2,5 milioane de dolari cu Nike, care includea emblematicii Air Jordans. Nike a avut vânzări în valoare de 70 de milioane de dolari în primul an.
1997
Rolul ei marcant în Friends și obsesia noastră pentru tunsoarea Rachel au făcut-o pe Jennifer Aniston fața perfectă pentru L’Oreal Elvive în anii nouăzeci.
2004
„Blog” este numit cuvântul anului. Diverse platformele au început să apară, făcând astfel mai ușor pentru oricine oriunde să își împărtășească gândurile și să-și construiască un public.
2007
Supermodelul Kate Moss a conceput prima sa colecție cu retailerul britanic Topshop. A fost un adevărat succes în vânzare, încât piesele au fost vândute pe Ebay pentru prețul lor triplu.
2010
Instagram este lansat, iar utilizatorii, bloggerii, brandurile găsesc o nouă modalitate de a comunica și de a împărți diferite experiențe și informații.
2013
Huda Kattan își lansează linia de frumusețe Huda Beauty, în urma succesului fenomenal al blogului și al canalului ei de Youtube. Forbes a numit-o ulterior una dintre cele mai bogate femei, care și-a câștigat singură averea.
2015
Este fondat Vamp pentru a putea conecta fără probleme brandurile cu influencerii de pe rețelele sociale.
2018
Instagram ajunge la 1 miliard de utilizatori și devine o putere publicitară.
2019
Primilor influenceri le-a fost dată posibilitatea de a vinde direct prin Instagram prin intermediul etichetelor care pot fi cumpărate. Termenul “Influencer” este adăugat oficial în dicționarul englez.
2020
Industria influencerilor a ajuns să valoreze 5-10 miliarde de dolari.
Dacă ți-au plăcut sugestiile noastre, nu ezita să accesezi și alte articole marca Youth.md pentru informații interesante și utile, iar pentru postări zilnice intră și pe paginile noastre de Facebook și Instagram, pentru a fi la curent cu tot!
No Comment