PR-ul (relații publice) este un factor-cheie în clădirea unei afaceri de încredere. Acesta face legătura dintre companie și public; în alte cuvinte – se ocupă cu imaginea și reputația sa. La început, cu puține resurse și un buget limitat; un startup trebuie să-și facă vocea auzită și să evite aceste greșeli comune, dar stângace.
Fără strategie
Este o alegere foarte nepotrivită să te bazezi pe soartă și să nu ai o strategie. Lucrurile nu se întâmplă de la sine pentru un startup; ci mai degrabă după multă muncă și un lung proces de gândire. Indicat ar fi ca un expert în domeniu să se ocupe de acest aspect al startup-ului; măcar cu jumătate de normă.
Să nu cunoști publicul
Dacă nu-ți cunoști publicul, cum plănuiești să ajungi la el? Este unul dintre cei mai importanți pași dintr-un plan de PR și cunoscându-l; poți transmite mesajul sau promova produsul, printr-o metodă care să funcționeze cu adevărat.
Să nu ai nimic de anunțat
Probabilitatea de a fi promovat pentru simpla existență este mai realistă pentru companiile mari și nu în toate cazurile. Startup-urile au nevoie de un eveniment concret; cum ar fi un parteneriat cu o companie cunoscută sau o lansare de produs pentru a fi băgate în seamă de către media.
Toate la timpul lor
Sincronizarea este un aspect de luat în considerare. Lansarea unui produs nu trebuie să fie umbrită de un eveniment mai important; de exemplu o sărbătoare. Așadar, toată munca depusă poate fi pentru nimic dacă evenimentul coincide cu un altul.
Claritate în emailuri
Când vine vorba de o colaborare, emailul trebuie să atragă atenția și să fie memorabil; să nu se piardă cu alte sute în inbox. Deci, primele două propoziții valorează mult și menționarea numelui lor le subliniază importanța.
Material vizual
Deciziile se iau repede și se alege povestea cea mai bine pregătită. Respectiv, imaginile, formatul documentului (Word sau GDoc); și cât de personalizat pentru companie este, fac o diferență.
Publicul țintă greșit
„Totul sau nimic” nu se aplică în cazul PR-ului. În majoritatea cazurilor, dacă apelezi la publicații nu foarte cunoscute este mai eficient să ajungi la oameni. Un public devotat pe termen lung aduce rezultatul dorit. Mai cunoscut nu înseamnă neapărat o mișcare mai inteligentă.
Insistență
Dacă emailurile trimise nu primesc un răspuns după câteva săptămâni, cu atât mai mult – după multiple altele; probabil trebuie ca textul să fie revizuit și retrimis în viitorul apropiat.
Refolosirea ideilor
Orice companie dorește să inoveze, să fie prima pe piață și originalitatea valorează foarte mult. O companie respinge ideea de a refolosi. Dacă nu vine un răspuns și în email era menționat aprecierea altor publicații; acesta este cel mai probabil motivul.
Dificultate de contact
Un email de contact sau un link către o rețea de socializare contează cu adevărat; mai ales când un jurnalist vede website-ul. În caz contrar, multe propuneri de colaborare se pot pierde.
Un startup depinde de PR și dacă aceste 10 greșeli sunt evitate, există deja un început promițător!
Sursă: eustartups.com
Nu uita să ne urmărești pe Instagram, Facebook și Telegram!
Reporter Youth.md: Oana Guțan
No Comment