Greșeli de PR într-un startup. Cum le evităm?


PR-ul (relații publice) este un factor-cheie în clădirea unei afaceri de încredere. Acesta face legătura dintre companie și public; în alte cuvinte – se ocupă cu imaginea și reputația sa. La început, cu puține resurse și un buget limitat; un startup trebuie să-și facă vocea auzită și să evite aceste greșeli comune, dar stângace.

 Fără strategie

Este o alegere foarte nepotrivită să te bazezi pe soartă și să nu ai o strategie. Lucrurile nu se întâmplă de la sine pentru un startup; ci mai degrabă după multă muncă și un lung proces de gândire. Indicat ar fi ca un expert în domeniu să se ocupe de acest aspect al startup-ului; măcar cu jumătate de normă.

Să nu cunoști publicul

Dacă nu-ți cunoști publicul, cum plănuiești să ajungi la el? Este unul dintre cei mai importanți pași dintr-un plan de PR și cunoscându-l; poți transmite mesajul sau promova produsul, printr-o metodă care să funcționeze cu adevărat.

Flat-hand drawn people starting a business project Free Vector

Să nu ai nimic de anunțat

Probabilitatea de a fi promovat pentru simpla existență este mai realistă pentru companiile mari și nu în toate cazurile. Startup-urile au nevoie de un eveniment concret; cum ar fi un parteneriat cu o companie cunoscută sau o lansare de produs pentru a fi băgate în seamă de către media.

Toate la timpul lor

Sincronizarea este un aspect de luat în considerare. Lansarea unui produs nu trebuie să fie umbrită de un eveniment mai important; de exemplu o sărbătoare. Așadar, toată munca depusă poate fi pentru nimic dacă evenimentul coincide cu un altul.

Claritate în emailuri 

Când vine vorba de o colaborare, emailul trebuie să atragă atenția și să fie memorabil; să nu se piardă cu alte sute în inbox. Deci, primele două propoziții valorează mult și menționarea numelui lor le subliniază importanța.

Goal achievement and teamwork business concept, career growth and cooperation for development of project Free Vector

Material vizual

Deciziile se iau repede și se alege povestea cea mai bine pregătită. Respectiv, imaginile, formatul documentului (Word sau GDoc); și cât de personalizat pentru companie este, fac o diferență.

Publicul țintă greșit

„Totul sau nimic” nu se aplică în cazul PR-ului. În majoritatea cazurilor, dacă apelezi la publicații nu foarte cunoscute este mai eficient să ajungi la oameni. Un public devotat pe termen lung aduce rezultatul dorit. Mai cunoscut nu înseamnă neapărat o mișcare mai inteligentă.

Insistență

Dacă emailurile trimise nu primesc un răspuns după câteva săptămâni, cu atât mai mult – după multiple altele; probabil trebuie ca textul să fie revizuit și retrimis în viitorul apropiat.

Refolosirea ideilor

Orice companie dorește să inoveze, să fie prima pe piață și originalitatea valorează foarte mult. O companie respinge ideea de a refolosi. Dacă nu vine un răspuns și în email era menționat aprecierea altor publicații; acesta este cel mai probabil motivul. 

Competitive process, business man and woman run to their goal, move up the motivation Premium Vector

Dificultate de contact

Un email de contact sau un link către o rețea de socializare contează cu adevărat; mai ales când un jurnalist vede website-ul. În caz contrar, multe propuneri de colaborare se pot pierde.

Un startup depinde de PR și dacă aceste 10 greșeli sunt evitate, există deja un început promițător!

Sursă: eustartups.com

Nu uita să ne urmărești pe Instagram, Facebook și Telegram!

Reporter Youth.md: Oana Guțan

Ți-a plăcut articolul? Susține inițiativele tinerilor cu o donație pe Patreon!
Previous Descoperă lumea gramaticii limbii române!
Next Job // Organizația CCF Moldova angajează Expert Comunicare
Daniela Panico
About the author

Daniela Panico

No Comment

Leave a reply

Apreciază articolul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

19 − thirteen =