20 de tineri informați despre managementul financiar, documentele și procedurile interne într-o organizație

management financiar, pro bono, training

Organizat de Centrul de Informare și Resurse „PRO BONO”, trainingul la subiectul „Management financiar. Documente și proceduri interne” a fost un succes în rândul participanților setoși de informație și nu numai. Sesiunea de instruire a avut loc la ASEM ( bl. B, etaj 8, bir. 819), pe 7 septembrie.

Sesiunea a avut drept scop ca cei 20 de reprezentanți ai organizațiilor de tineret să se familiarizeze cu documentele și procedurile interne în structurile de unde vin. Marcela Trifan, trainerul sesiunii, contabilă-șef în cadrul „Consiliului Național al Tineretului din Moldovaa enumerat tehnicile ce stau la baza acestei sesiuni:

„A fost o împărtășire de informație a cunoștințelor,  pe care într-o oarecare măsură consider că le dețin. A fost o sesiune de întrebări răspunsuri și un transfer de informație, în care încercând să învăț pe cineva, am conștientizat chiar și eu mai bine informația.  M-am străduit să comasez într-o jumătate de zi destul de multe teme, care au fost împărtășite nu numai persoanelor din domeniu, ci și din afara lui. O abilitate foarte importantă, pe care trebuie sa o dețină un moderator este de captare a atenției. Dorința participanților este principala modalitate. Cred totuși, că le-am stârnit un interes, mai ales în care au apărut mai multe întrebări din partea lor. Acolo unde există un semn de întrebare, există și o asimilație de informație. Chiar dacă nu vor face o carieră din asta, le va fi foarte util pe viitor, pentru că nimănui nu încurcă cunoștințe de bază în domeniul dat.”

Organizatorii sunt de părere că desfășurarea unei astfel de sesiuni este necesară. Astfel, participanții au posibilitatea să cunoască mai multe despre cum are loc managementul financiar. Nicoleta Damian, coordonatoarea proiectului și directoarea executivă a AO Centrul de Informare și Resurse PRO BONO, a comunicat că

Grupul-țintă al acestui eveniment au fost membrii organizațiilor de tineret. Participanții au fost selectați în baza unei selecții. Aceștia au aflat despre activitățile principale ale managementului financiar: inventarierea elementelor patrimoniale, casarea mijloacelor fixe, elaborarea planurilor de activitate instituțională, planificarea necesarului de resurse pentru desfășurarea activităților curente, organizarea contabilităţii în organizaţiile necomerciale, atragerea de fonduri, modalitățile de colectare de fonduri și surse de finanțare directe și indirecte ș.a. La această etapă din proiect, una dintre provocări a fost mobilizarea participanților într-o zi de weekend, însă cea mai frumoasă parte în organizarea și desfășurarea unui eveniment este ziua evenimentului. Orice instruire sau eveniment organizat aduce împreună oameni cu interese comune și dorință de a dezvolta inițiative comunitare cu un mare impact la nivel local. “

Diana Trofim – participantă, reprezentantă a asociației obștești Clubul Studenților, dezvăluie care a fost cea mai interesantă parte a sesiunii

Luând în considerație faptul că eu studiez la Сentrul de Excelență în Economie și Finanțe (specialitatea contabilitate), consider că cea mai interesantă parte a sesiunii a fost când ne-am aprofundat în domeniul managementului asociațiilor obștești, ceea ce se diferențiază considerabil de temele teoretice pe care le trecem la colegiu. Subiectul sesiunii a fost abordat între foarte bine și excelent, deoarece au fost atinse toate aspectele economiei: aspectul financiar și management. A fost discutat despre conturile aferente operațiunilor și despre evidența financiară și strategică. Consider că a fost îndeplinit obiectivul pentru care am venit, fiind destul de bine structurată sesiunea, pentru ca eu să pot să recepționez informația și s-o înțeleg. Aș mai participa la astfel de sesiuni; voi organiza activități de follow-up cu scopul de a informa mai mulți tineri despre lucrurile aflate în cadrul sesiunii. Cel mai important este că toată informația a fost utilă, poate fi aplicată și chiar a fost foarte necesară, luând în considerare că fac parte din asociație de puțin timp și nu cunosc bine domeniul.

Acest eveniment a contribuit la dezvoltarea personală a tinerilor interesați de domeniul financiar și a creat potențialul unor viitori antreprenori, contabili etc. Fiți la curent cu viitoarele evenimente organizate de PROBONO.

Această instruire a avut loc în contextul proiectului „Dezvoltarea capacităților de mobilizare a resurselor și serviciilor de autofinanțare a organizațiilor de tineret”, implementat în cadrul Programului de Granturi 2019 pentru organizațiile de tineret al Ministerului Educației, Culturii și Cercetării.

Reporter: Camelia Damian

Previous FESTIVALUL BOSTANIADA REVINE ÎN SATUL BĂLĂBĂNEȘTI
Next Marchează 130 ani ai Muzeului Național de Etnografie și Istorie Naturală la Târgul Meșterilor Populari

No Comment

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *