Antreprenoriatul este un proces prin care indivizii și grupurile colectează împreună un set unic de resurse pentru a crea valoare și a explora oportunitățile existente în mediul înconjurător.
Antreprenoriatul este, mai presus de toate, o atitudine care se transformă într-un comportament. Astfel, este esențial ca învățarea sa să fie abordată dintr-o perspectivă comportamentală și de dezvoltare personală.
În contextul acestui concept, te invităm astăzi să o cunoști pe Mihaela Verega (Michely Moore), tânără antreprenoare din Republica Moldova, fondatoarea brandului autohton de haine, Misha.
Mihaela Verega (Michely Moore) este o tânără ambițioasă din Republica Moldova. A studiat Jurnalism și Științe ale Comunicării la Universitatea de Stat din Moldova, după care a studiat la diverse cursuri de croitorie. Este pasionată de natură, artă, călătorii și moda vieții urbane.
1) Când ai descoperit pasiunea pentru antreprenoriat și business? De ce ai hotărât să creezi un brand al tău și care a fost primul pas în realizarea acestui fapt?
Antreprenoriatul a venit în viața mea acum vreo 3 ani în urmă, nu atât ca o pasiune, ci mai mult ca un interes motivat de necesitate. Am decis să încep să confecționez haine după placul meu, cusute de la zero.
Erau haine minimaliste, casual sau oversize, inspirate din modul de viață care mă înconjoară, ceva ce găseam mai greu pe rafturile din magazine.
Primul pas spre realizare a fost transpunerea ideilor într-un plan și cercetarea pieței interne. Astfel, am fost practic primul brand local de haine, care a început să creeze vestimentație de tip casual și streetwear produse local de la zero.
2) Cât de greu este să creezi o afacere?
Să creezi o afacere nu e atât de greu, e mult mai dificil să o menții și să ai un profit. Am avut noroc de susținerea familiei și a prietenilor, care de fiecare dată m-au încurajat să continui ceea ce am pornit și să nu mă opresc dacă apar dificultăți, căci doar așa voi ajunge la scopul dorit.
3) De ce aspecte trebuie să ții cont când deschizi o afacere și te specializezi într-un anumit domeniu?
Când începi o afacere în domeniul dat trebuie să ții cont de cererea produsului tău pe piață, de individualitatea și unicitatea lui, de concurență, de cheltuielile inițiale și, nu în ultimul rând de motivația personală.
4) De ce te-ai specializat anume în confecționarea hainelor ?
Am ales confecționarea hainelor, deoarece sunt pasionată de modă, iar dorința de a crea o garderobă după gusturile mele m-a împins spre gândul de a începe o afacere.
5) Cât de important este pentru Moldova să aibă propriile branduri?
Cred că e important și frumos să avem branduri autohtone din diferite nișe. Consider că acest fapt este benefic atât din punct de vedere economic, social, cât și cultural.
Un brand autohton, mai ales de haine, poate fi o reprezentare a unui spectru specific al societății sau chiar generații, astfel devenind un fenomen cultural, iar între timp și istorie. De ce nu? Totul depinde de interesele și obiectivele specifice ale brandului.
6) Cât de mult ții cont de sustenabilitate în procesul creării noilor modele de haine?
Țin cont de sustenabilitate, atât cât se primește, având încă o echipă destul de mică. Reutilizăm toată stofa cu care lucrăm, chiar și deșeurile, avem locuri de muncă sigure și o metodă de salarizare corectă, cât și o politică care nu discriminează lucrătorii. Mi-aș dori, însă, ca într-o zi să am un brand complet sustenabil, cu impact benefic pentru Planetă.
7) Ce sfat ai oferi tinerilor care doresc să deschidă o afacere?
Tineri care doriți să deschideți o afacere: Do it!
Analizați bine idea, vedeți la ce start-up-uri puteți participa sau aplicați la careva grant-uri și încercați. Oricare va fi rezultatul, cred că își merită experiența.
Dacă dorești să cunoști mai multe personae inspiraționale la fel ca Mihaela Verega, să afli mai multe despre antreprenoriat, accesează paginile de Facebook, Instagram și canalul de Telegram al platformei Youth.md! De asemenea, ne poți susține pe Patreon!
Reporter Youth.md: Cătălina Bezer
No Comment