Interviu cu co-fondatorul platformei Algolia – Nicholas Dessaigne


Algolia este o platformă de căutare, cu misiunea de a împuternici fiecare companie să creeze experiențe de căutare și descoperire.

Clienții de astăzi sunt obișnuiți cu experiențele Google, Netflix și Amazon – și așteaptă să găsească ceea ce caută rapid și fără efort. Căutarea și descoperirea sunt în centrul unor experiențe excelente ale clienților, conectând utilizatorii cu conținutul și serviciile pe care le caută.

Cu Algolia, utilizatorii finali sunt capabili să găsească și să descopere ce își doresc cu ușurință pe web, mobil și voce. Algolia le permite dezvoltatorilor și echipelor de afaceri să construiască și să optimizeze experiențele de căutare și descoperire care cresc angajarea online, rațele de conversie și veniturile. În 2020, Algolia are o rată de rulare pentru a alimenta peste un trilion de căutări la peste 8.600 de clienți, inclusiv Stripe, Slack, Discovery, Medium, LVMH, Decathlon, Zendesk și Birchbox.

Astfel, din cauza situației actuale, un reporter, Maricel Sanchez, a decis să îi ia un interviu și să discute cu Nicolas Dessaigne, CEO și co-fondator al Algolia pentru a afla mai multe despre scalarea Algolia, angajarea oamenilor potriviți, planurile Algolia și modul în care se confruntă cu actuala pandemie de coronavirus.

Atenție: Interviul dat nu a fost acordat în cadrul website-ului Youth. Noi doar l-am tradus pentru ca oamenilor interesați de Algolia și alte companii de acest gen să descopere istoriei din spatele acestor companii de succes.

Ce v-a adus prima dată în antreprenoriat? Care este povestea dumneavoastră?

Întotdeauna am fost pasionat de dezvoltarea de produse, rezolvarea problemelor și construirea de echipe. Domeniile mele de expertiză tehnologică includ SaaS, procesarea informațiilor (inclusiv motoarele de căutare și extragerea textului) și dezvoltarea mobilă. Înainte de a începe Algolia în 2012 cu co-fondatorul Julien Lemoine, am văzut un gol pe piață – organizațiile nu aveau tehnologia necesară pentru a construi experiențe de căutare prietenoase pentru consumatori.

Când am început prima dată Algolia, nu am oferit un produs SaaS, ci mai degrabă un motor de căutare mobil, care ar putea fi încorporat în aplicații și folosit local pe dispozitiv. Tehnologia a fost excelentă, dar nu am găsit o piață clară pentru aceasta, așa că am pivotat către SaaS. Julien și eu am profitat de experiența noastră combinată în acest domeniu de la companiile anterioare pentru a construi o arhitectură cu mai mulți chiriași construită pentru scară. Odată ce am făcut saltul de a fi un SDK de căutare mobilă la API-ul de căutare și platforma de căutare, am devenit ceea ce suntem astăzii, am ridicat o serie de finanțare, am angajat primii noștri membri a echipei și am lansat produsul.

Aveți sfaturi pentru fondatorii aflați la început?

În primul rând, concentrați-vă pe construirea unei companii de primă cultură și aveți claritate asupra valorilor pentru care doriți ca firma și oamenii dvs. să le transmită. Definiți aceste valori specifice în scris, deoarece veți dori să le împărtășiți cu echipa dvs.

După ce ți-ai definit valorile, construiește-ți compania în jurul acestor principii și ai grijă să angajezi oameni care se încadrează în cerințele tale. În timpul acestui proces de construire a companiei, ar trebui să creați doar un set de valori de bază. Nu a fost nevoie să ne adaptăm valorile la diferite geografii, în ciuda faptului că avem birouri în mai multe țări. Aceste principii informează practicile noastre de angajare și operațiunile de zi cu zi.

Care credeți că va fi următoarea mare transformare digitală în anul viitor / următorii 5 ani?

Ne vom axa pe consumarea întreprinderii la anul viitor și nu numai. Acest lucru va avea implicații pentru companii și consumatori. Din experiența mea, afacerile care supraviețuiesc (și prosperă) sunt cele care integrează software-ul în fiecare aspect al activității lor, inclusiv comunicările cu clienții și experiențele oferite clienților. 

Vom acorda mai mult timp evoluțiilor cheie ce concretizează de-a lungul călătoriei de căutare conversațională, inclusiv o personalizare mai bună, îmbunătățiri în cadrul căutării bazate pe AI și o mai bună înțelegere a utilizatorilor. Această consumare a întreprinderii va continua să influențeze călătoria de căutare și mai multe companii vor privi cu atenție experiența utilizatorului lor și vor începe să investească în continuare în căutare.

De asemenea, cred în 2020, sau mai precis aplicat AI pentru experiențe de utilizator / căutare / digitale mai bune. AI și învățarea automată (ML) ajută deja la personalizarea rezultatelor. Dorim să învățăm din comportamentul utilizatorului pentru a adapta în continuare experiența. Pe măsură ce AI continuă să se maturizeze, iar procesarea limbajului natural (NLP) devine mai bună la analiza intenției, ne vom apropia de interacțiunile reale cu clienții și de un dialog în două sensuri. Rezultatul final: vom (în cele din urmă, poate peste cinci ani) interacționa cu software-ul așa cum am face cu un asistent uman.

Ce ați spune că este strategia de creștere la Algolia?

Scopul nostru a fost să construim o companie globală „fără margini”, din interior, spre interior. Acest lucru necesită o mentalitate globală de la început. Cred că companiile originare din afara Statelor Unite sunt de cele mai multe ori mai bune la expansiunea globală. Ei înțeleg provocările „intrării” în țări noi. 

Acest lucru se datorează faptului că companiile care încep din SUA au deja o piață uriașă încorporată acasă și nu există niciun stimulent să meargă la nivel mondial imediat. Dacă organizația dvs. dorește să se extindă, ar trebui să planificați unde ar fi următoarele birouri, centre de date, clienți. Este important să nu vă limitați afacerea la o singură țară sau geografie.

Am vizat piața dezvoltatorilor, care este aceeași la nivel mondial. Deoarece tehnologia noastră de căutare și descoperire este o soluție de căutare a serviciului, clienții pot fi oriunde. Întotdeauna am avut o limbă în întreaga companie: engleza. Engleza este cea mai comună limbă din cea mai mare parte a lumii occidentale – și de aici provin majoritatea clienților și membrilor echipei noastre. 

Dezvoltatorii, ținta noastră inițială, sunt obișnuiți și deseori vorbesc engleza. Când am co-fondat Algolia, mulți oameni din San Francisco s-au gândit la Algolia ca la o companie franceză – chiar dacă am avut o prezență puternică în Silicon Valley. Între timp, oamenii din Franța ne considerau o organizație americană. Dar am văzut compania ca o entitate cu adevărat globală, nu franceză și nu americană. Astăzi, avem șase birouri din America de Nord, Europa și Japonia și deservim 8.600 de clienți din peste 120 de țări cu platforma noastră Căutare ca serviciu care acceptă 70 de limbi.

Algolia a fost fondată în 2012. Cum s-au schimbat obiectivele  dvs. de la creșterea companiei?

În primele zile, ne-am concentrat pe rafinarea principalelor noastre propuneri de valoare și a tehnologiei de construcție. Pe măsură ce am început să avem clienți și trafic, ne-am dat seama că potențialul nostru era mult mai mare decât credeam inițial. Dacă ne-ați fi întrebat, nu ne-am fi gândit niciodată că mai puțin de 8 ani mai târziu vom fi 350 în întreaga lume care furnizează miliarde de întrebări în fiecare zi pentru mii de clienți. Acolo intrăm, ajutăm întreprinderile din întreaga lume să aplaneze acest decalaj. Aceasta conduce inovația tehnologică și motivează echipa noastră.

Cum a afectat actuala pandemie Algolia? Care spuneți că sunt cele mai mari lecții / realizări din situația actuală?

Am fost deja distribuite după natură, cu 6 birouri, iar trecerea la munca obligatorie de la domiciliu a sfârșit să fie lină pentru majoritatea echipei. Am avut norocul că deja am dezvoltat o mulțime de obiceiuri potrivite. Toți clienții noștri ne folosesc și pentru afacerea lor online și am avut norocul că activitatea online rulează puternic. 

Monitorizăm foarte atent situația, dar ne așteptăm ca atunci când ieșim din criză, investițiile în prezența online și implicarea utilizatorilor online vor crește doar. Pandemia a încurajat de fapt multă comunitate și conexiune – toate în spiritul de a ajuta. Algolia face gratuit Planul Pro pentru orice dezvoltator sau echipă care lucrează pe site-uri web sau aplicații fără scop lucrativ legate de COVID-19.

Care a fost unul dintre cele mai mari eșecuri și ce ați învățat din experiență?

Viața unui start-up este ca un roller-coaster cu o mulțime de ascensiuni și coborâșuri. Ceea ce contează este cât de repede putem învăța. Una dintre greșelile mele a fost să aștept prea mult pentru a angaja oamenii potriviți cu experiența de care aveam nevoie în fiecare etapă. A avea cineva în echipă care a construit deja echipe specifice, de exemplu, este de neprețuit. De multe ori am așteptat prea mult și am pierdut mult timp pe parcurs încercând să reinventăm lucrurile singuri.

Tradus din engleză de reporterul Youth.md: Evelina Ciutac

Ți-a plăcut articolul? Susține inițiativele tinerilor cu o donație pe Patreon!
Previous Descoperă care sunt beneficiile ciclismului pentru organismul uman și pentru mediul înconjurător!
Next Conferința dedicată Zilei Mondiale a Mediului
Daniela Panico
About the author

Daniela Panico

No Comment

Leave a reply

Apreciază articolul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

1 × two =