[antreprenoriat] Cum să scrii un plan business ca să îți începi propria afacere


Vrei să-ți începi propria afacere, dar nu ești sigur de unde să începi? Mai jos vom descrie cum să-ți faci un plan business reușit pentru a fi gata pentru orice.

Un business plan este un ghid pe care îl va parcurge afacerea ta; în acesta este reflectată esența afacerii, scopul, structura și obiectivele ce vor fi parcurse. De ce oare ai avea nevoie de un plan business? Business planul îți oferă o privire per ansamblu a întregii tale ideii, dar și poate fi un foarte bun pitch pentru a impresiona investitorii; îți permite să-ți planifici strategic direcția afacerii, bugetul, vânzările și fazele de creștere a afacerii tale. Acest plan ar trebui să conțină:

1. Introducere

Totul se începe cu începutul, în introducere se include descrierea scurtă și clară a afacerii. Aceasta nu trebuie să fie lungă, dar trebuie să exprime clar care sunt obiectivele afacerii. Nu uita să adaugi și care este publicul tău țintă – cui îi este orientat acest produs. Pentru a înțelege cui îi este adresat produsul, ai putea adăuga și componența echipei tale. Dacă ești unica persoană, nu ezita să vorbești despre tine și ce înseamnă această afacere pentru tine.

Boost sales abstract concept  illustration. promote product online, digital marketing strategy, sales plan, boost your business, increase sales, customer engagement . Free Vector

2. Produsele și serviciile

Aici vei include ce oferă afacerea ta societății, poți descrie necesitatea produsului/serviciului, ai putea include și materialele de care ai nevoie pentru a aduce pe piață acest produs/serviciu.

3. Tendințele pieții

În această secțiune vei analiza necesitatea produsului în localitatea ta, raionul, chiar și în țară. Vei descrie prețul produsului, adăugând și lista proprie de prețuri pentru produsul tău. Este necesar să incluzi și o cercetare a concurenților, afaceri cu același produs sau unul similar pe cel cu care îl vei oferi.

Businessman with magnifier looks at growing chart and briefcase illustration Free Vector

4. Marketing

Cum vei convinge publicul țintă să cumpere produsul tău. Aici poți include și strategii de publicitate pe care le vei folosi.

BONUS

Ai putea include o analiză SWOT a afacerii tale. Această analiză cuprinde punctele tari, punctele slabe, oportunitățile și amenințările pe care le-ar putea întâmpina afacerea. Astfel, poți prevedea orice scenariu posibil, atât pentru tine, cât și pentru potențialii investitori.

Planul business nu trebuie să fie un roman de 100 de pagini, 20-30 de pagini sunt de ajuns. Ai putea include scheme grafice, culori, fă-l cât mai interesant posibil, pentru ca să capteze atenția, nu doar potențialilor investitori, dar și ție, pentru că afacerea ta e deosebită.

Pentru a descoperi mai multe oportunități pentru tineri urmărește pagina de Facebook, Telegram și Instagram Youth.md.

Reporter Youth.md : Cătălina Ceban

Ți-a plăcut articolul? Susține inițiativele tinerilor cu o donație pe Patreon!
Previous ADC invită tinerii să participe la Moldova Model United Nations MDMUN 2020
Next Câștigă bursa FabLab și crează-ți propriul proiect în cadrul Academiei MAKE A SHIFT
Daniela Panico
About the author

Daniela Panico

No Comment

Leave a reply

Apreciază articolul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

two × one =