O echipă va avea mereu nevoie de un lider sau un manager care are idei bune, este comunicabil și își influențează într-un mod pozitiv echipa. Însă, pe lângă aceste calități, un manager trebuie să dețină aceste caracteristici pentru a avea succes.
A fi un lider motivant și bun
O calitate esențială a unui manager este conducerea unei echipe într-un mod eficient. O mare responsabilitate vine odată cu poziția de manager și de aceea persoana respectivă trebuie să fie pregătită să motiveze și să conducă echipa cu care lucrează.
Experiență în domeniu
Dacă nu ai experiență muncind cu o echipă și lucrând într-un mediu profesional; atunci va fi greu să îți câștigi respectul și să începi a conduce colectivul tău. Pentru a câștiga această experiență și a fi mai dezvoltat în acest domeniu; poți încerca voluntariatul. Solicită ca să lucrezi ca organizator sau să gestionezi echipa de acolo; indiferent dacă e vorba de o strângere de fonduri sau o simplă organizare a unui eveniment.
Comunicarea cu echipa
Pentru a fi un manager eficient este nevoie să fii capabil să comunici cu echipa ta. Acest lucru nu înseamnă doar împărțirea responsabilităților și discutarea așteptărilor de la locul de muncă; ci ascultarea membrilor din echipă pentru a avea un rezultat cât mai bun din partea tuturor.
Cunoașterea înseamnă putere
Experiența în domeniu este o necesitate; dar la fel sunt și cunoștințele. Dacă tu ca lider de echipă nu vei cunoaște lucrurile esențiale sau chiar și cele mai complicate atunci nu te poți aștepta ca echipa ta să aibă succes de la sine. Dacă te informezi constant și citești mult, atunci vei un manager de minune.
Fii organizat și responsabil
La fel ca și cu cunoștințele, este puțin probabil că echipa pe care o conduci este mai organizată decât tine. Dacă nu te descurci cu gestionarea timpului, îți poți procura un planner sau descărca o aplicație care îți va aminti când vei avea vreo întâlnire despre anumite sarcini neîndeplinite etc.
Gestionarea timpului
Un alt factor cheie pentru a fi un manager de succes este de a ști cum să-ți gestionezi timpul. Dacă întârzii în fiecare zi, angajații tăi ar putea crede că este acceptabil să întârzie și ei. Gestionarea timpului este, de asemenea, importantă atunci când vine vorba de prioritizarea lucrurilor deja programate asigurându-vă că aveți timp să comunicați cu angajații dvs. și să vă atingeți obiectivelor pe tot parcursul săptămânii.
Câștigarea încrederii angajaților
Un manager care conduce o echipă trebuie să fie de încredere. Acest lucru înseamnă să fii disponibil pentru angajații tăi să facă lucruri pe care a spus că le va face și să-ți susții echipa oricât ar fi nevoie.
Delegarea sarcinilor
Dacă nu știi cum să delegi proiecte și sarcini, rolul tău de manager va fi mult mai dificil. Nu-ți fie teamă să ceri ajutor de la angajați la îndeplinirea unor sarcini. S-ar putea să crezi că este mai ușor să faci totul singur, dar acest lucru va adăuga mai mult timp în plus programului tău deja încărcat și nu vei permite angajaților tăi să facă și munca lor.
Ai încredere în sine
Pentru a fi un manager eficient, trebuie să fii încrezător în abilitățile, experiența și deciziile tale. Acest lucru nu înseamnă că trebuie să fii arogant sau să simți că ești mai bun decât angajații tăi. Dar ești într-un rol de conducere dintr-un motiv, așadar fii mândru/ă și inspirăți echipa.
Respectă-ți angajații
Dacă nu îți vei respecta angajații este o mare probabilitatea ca la locul de muncă să existe o anumită tensiune. Fii conștient de timpul și abilitățile lor, fii capabil să asculți și să comunici cu ei și să fii o resursă de îndrumare.
Pentru mai multă informație la tema dată accesează și alte articolele marca Youth.md. Accesează și paginile noastre de Facebook și Instagram pentru postările zilnice și note informative!
Reporter Youth.md: Cernețchi Alisa
No Comment