Atunci când visul tău este să ai o afacere, ai senzația că efortul nu este unul extraordinar. Totuși, trebuie investită o bună bucată de timp în procesul înființării afacerii propriu-zise.
Simplul fapt că ai găsit o idee genială și că îți dorești să ai succes, nu este de ajuns pentru a pune pe picioare o afacere sustenabilă. De fapt, statisticile arată că un procent covărșitor din start-up-uri dau faliment în primul an de funcţionare.
Cei 10 pași de care trebuie să țină cont planul tău de afaceri sunt următorii:
- Pasul 1 – Evaluarea preliminară
- Pasul 2 – Cunoașterea pieței și a competiției
- Pasul 3 – Testarea cererii
- Pasul 4 – Conceperea modelului de afacere și a direcțiilor strategice
- Pasul 5 – Stabilirea detaliilor operaționale
- Pasul 6 – Planificarea personalului
- Pasul 7 – Realizarea proiecțiilor financiare
- Pasul 8 – Trasarea strategiei de finanțare
- Pasul 9 – Pregatirea planului de afaceri
- Pasul 10 – Planificarea activităților viitoare
Pe lângă paşi, urmăreşte şi cele 10 sfaturi:
1. Fă ceea ce îți place
Odată ce ai luat decizia de a-ți deschide propria afacere, vei fi nevoit să învestești extrem de mult timp și energie în dezvoltarea ei. Este foarte important să iți placă ceea ce faci și să poți găsi satisfacție în activitatea pe care o desfășori.
2. Nu porni la drum singur
Existența unui sistem de suport atât în perioada de începere a afacerii, cât și pe parcursul dezvoltării ei, este foarte importantă. Încearcă să gasești sprijin în randul familiei tale și să te consulți cu ei atunci când vrei să iai decizii și ai nevoie de un sfat. Ideal ar fi să îți găsești un mentor care să îți ofere din experienţa lui.
3. Incepe-ți afacerea în timp ce ești încă angajat
Având în vedere că nu poți trăi mult timp fară bani și că noua ta afacere nu va deveni profitabilă de la început, este de preferat să te lansezi în afaceri în timp ce ai încă un job și o sursă stabilă de venit. Asta îți va da o formă de confort și te va ajuta să te concentrezi pe aspecte vitale ale dezvoltării afacerii și nu doar pe asigurarea unor bani pentru propria supraviețuire. Odată ce afacerea începe să devină profitabilă și să îți ocupe din ce în ce mai mult timp, poți să îți dai demisia.
4. Începe să găsești clienți
Nu aștepta până îți lansezi afacerea pentru a face rost de clienți sau de consumători, pentru că aceştia sunt elementul central care determină succesul sau eșecul inițiativei tale. Fă cât mai mult networking! Adună contacte! Oferă mostre cu produsul/serviciul tău! Niciodată nu este prea devreme să începi să făci marketing pentru afacerea ta.
5. Scrie-ți planul de afaceri
Principala motivație pentru a-ți scrie planul de afaceri înainte de a porni la drum este aceea de a economisi timp și bani ulterior. În plus, planul de afaceri te ajută să îți clarifici conceptul de afacere și îți oferă o hartă generală pe baza căreia vei învesti în creşterea afacerii tale. Nu este nevoie să faci un plan de afaceri detaliat, concentrează-te pe acele elemente ale planului care să te ajute pe parcurs.
6. Fă o cercetare de piaţă
Pentru fundamentarea planului de afaceri, vei fi nevoit să faci o cercetare de piață. Ca să îți crești șansele de succes în afaceri, este nevoie să devii expert în industria produselor sau serviciile pe care le livrezi, asta dacă nu ești deja. O soluție de început ar fi să te înscrii în asociațiile profesionale de profil.
7. Apelează la profesioniști
Un antreprenor nu este și nu trebuie să fie un om – orchestră: nu ai cum să fii expert în toate și nici nu trebuie să îți propui. Învață să lucrezi cu profesioniști în acele domenii pe care nu le stăpânești: contabilitate, juridic, marketing, consultanţă în afaceri, etc.
8. Alege un Nume
Primul pas, de fapt, este găsirea unui nume. Acest lucru poate părea simplu, dar multe lucruri trebuie luate în considerare, de la cum va suna acesta, la cât de bine funcţionează online şi modul în care va reflecta imaginea pe care dorești să o transmită.
9. Crează un Brand
Multe persoane confundă brandingul cu marketing-ul, şi cred că este vorba despre comunicare. Alţii cred că este vorba doar despre design-ul unui logo. Nu este așa.
Brand-ul, pur şi simplu, este promisiunea pe care o faci clienţilor tăi. Este valoarea după care vei acționa, tipul de experienţă pe care îl vei dărui oamenilor, şi reputaţia pe care dorești să o ai.
10. Construiește și Testează Primul tău Produs sau Serviciu.
Înainte de a începe vânzarea produsele şi serviciile în lume, este o idee bună testarea lor pe o scară mai mică. Acționând în acest fel, te poate ajuta să identifici problemele şi să le rezolvi mai devreme.
Cele 10 reguli de mai sus nu îţi vor asigura automat succesul, dar te vor ajuta să îţi pui afacerea pe picioare într-un mod sănătos.
Tu ai o idee de afacere pe care dorești să o pui pe picoare? Dacă da, nu ezita să scrii echipei Youth.md pe paginile noastre de Facebook și Instagram!
Reporter: Proțap Erica
No Comment