Topul celor mai „neiubite” discipline școlare în Republica Moldova


 Fiind elev ai avut unele obiecte pe care nu le puteai îndrăgi? Vrei să știi ce părere au elevii actuali despre acest subiect? De ce ei au ales anume aceste ore și care sunt cauzele acestei rezultat? 

Răspunsul tuturor întrebărilor de mai sus, urmează în continuare, iar dacă într-adevăr ți-au trezit interesul, atunci continuă lecturarea!

În urma unui sondaj, în care elevii au fost rugați să menționeze despre disciplinele școlare  neiubite, am obținut diferite opinii, construite în baza diferitor argumente, ce conturează în totalitate topul celor mai “neiubite” lecții de la școală. Iată care sunt acestea:

Fizica

Locul principal în topul nostru îl ocupă fizica, știința ce studiază fenomenele și forțele naturii. Copiii nu sunt entuziasmați de acest obiect, în primul rând, pentru că li se pare pe alocuri destul de dificil, iar pe de altă parte în școlile țării noastre nu există utilaje tehnice suficiente pentru a realiza toate experimentele propuse în manual, ceea ce, probabil, ar modifica considerabil situația.

 Pentru a combate acest efect, elevii au acordat diferite soluții, precum: 

  • Simplificarea temelor și noțiunilor propuse studierii.
  • Introducerea mai multor experimente și dotarea laboratoarelor cu toate cele necesare.
  • Explicarea fenomenelor fizice prin experimente, nu prin teorie.

Informatica

Pe poziția numărul doi se plasează ora de informatică. Tânăra generație susține că o astfel de lecție ar putea fi mult mai distractivă și interactivă, pentru că totuși suntem în secolul tehnologiilor, dar din cauza profesorilor în vârstă și programei învechite, aceștia sunt nevoiți să învețe prea multă teorie despre componentele computerului sau modul în care acesta funcționează, pe când le-ar fi mult mai util studierea unei aplicații de Photoshop, de editare a videoclipurilor, etc. 

Mai apoi, o problemă evidentă legată de acest subiect este lipsa tehnicii necesare pentru a face măcar puțină practică ce este propusă pentru temele pe care le trec, de aceea elevii sunt nevoiți să facă lucrul destinat să fie efectuat la computer, pe foaie, în caiet.

  Soluții:

  • Introducerea temelor ce țin de competențe digitale moderne.
  • Dotarea școlilor cu tehnică necesară pentru a putea face partea practică.

Istoria

Chiar dacă ne-am obișnuit să credem că istoria este o materie destul de ușoară și foarte îndrăgită de elevi, realitatea cam nu este la fel. O mulțime de elevi susțin că nu le place istoria, în primul rând, pentru că, sunt impuși să învețe o mulțime de ani, iar cei care nu sunt buni la memorat cifre, nu prea se descurcă. Mai apoi, în opinia elevilor, cea mai interesantă latură a istoriei este cea socială, iar la școală se vorbește mai mult despre cea economică, și, mai ales, politică.

Soluții:

  • Introducerea orelor în care se vorbește despre tradițiile, obiceiurile diferitor țări și istoria apariției lor.
  • Filmarea unor filme documentare la anumite teme și recomandarea acestora la școală, pentru a fi înțelese mai bine acțiunile.

Acestea au fost doar unele sugestii, destul de vagi, în legătură cu acest subiect. Elevii le-au spus nu din considerentul de a critica, ci pentru a-și formula opinia.

Nu ezita să ne urmărești și pe paginile noastre de Facebook, Instagram și Telegram pentru a fi la curent cu toate oportunitățile pentru tine!

Reporter youth.md: Cojocaru Selinia

Ți-a plăcut articolul? Susține inițiativele tinerilor cu o donație pe Patreon!
Previous Asociația Tinerilor Diplomați invită tinerii în cadrul unui eveniment online
Next E timpul să vorbim // Podcast inițiat de Anastasia Suslov
Nicoleta Geru
About the author

Nicoleta Geru

No Comment

Leave a reply

Apreciază articolul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

5 × 3 =