Ghidul CV-ului perfect: Ce trebuie sa știi despre redactarea acestuia


Prima etapa în aprecierea unui candidat de către o universitate sau o companie este CV-ul. Înainte piața muncii lucra diferit. Oamenii găseau un job mai ușor. Însă acum, datorită progreselor tehnologice și creșterii competiției, așteptările de la CV s-au mărit. 

Să faci față acestei competiții nu este deloc ușor. Ai nevoie de un CV modern și actual în piața muncii. Pentru a străbate competiția, trebuie să știi cum să ieși în evidență. 

În acest articol, te ghidăm pas cu pas cum scrii un CV modern. CV-ul anului 2021 are la bază trei caracteristici esențiale. Trebuie să fie relevant, autentic și original. 

Caracteristici de bază :

Relevanța 

În ceea ce privește relevanța CV-ului tău, acesta trebuie să fie legat de jobul la care aplici. Citește cu precauție care sunt cerințele față de studii, experiență, aptitudini și limbi vorbite. De foarte multe ori, CV-ul tău poate fi mai eficient atunci când enumeri câteva experiențe relevante și intri în detaliile lor, decât atunci când menționezi multe și nepotrivite. În cazul dat, calitatea, și nu cantitatea predomină. 

● Autenticitatea 

Tot ce scrii în CV-ul tău trebuie să fie veridic. Dacă expui informație falsă riști să intri într-o situație neplăcută. Vei putea fi testat la interviu sau la locul de muncă. Mai mult ca atât, asigură-te că informația scrisă în CV nu este doar veridică dar și demonstrabilă. Fii pregătit să arăți dovezi prin linkuri atașate în CV-ul tău sau să trimiți proiectele tale atunci cand acestea ți se cer de angajator. 

Originalitatea 

Originalitatea CV-ului tău ține de personalitatea ta și te face pe tine unic. Precum fiecare persoană este unică, așa trebuie să fie și CV-ul tău. El trebuie să scoată în evidență punctele tale forte. În CV, ai libertatea să vorbești despre realizările tale cu care te mândrești cel mai mult în experiența ta de lucru sau studii. Aceste experiențe te scot în evidență față de ceilalți candidați și crează o primă impresie angajatorului referitor la personalitatea ta, trăsăturile de caracter și condițiile în care lucrezi cel mai bine. 

Conținutul CV-ului perfect 

Un CV modern ar trebui să conțină următoarele elemente: 

1. Numele și prenumele 

Informații personale: oraș, email, numărul de telefon. 

2. Obiectivul profesional 

Acesta ajută recrutorul să înțeleagă legătura între obiectivul tău profesional și cerințele jobului. Ai grijă să fie relevant cu profesia la care aplici. Scrie aici un scurt rezumat referitor la profesia ta, situația ta curentă, interesele, scopul și pasiunile tale. 

Vorbind despre pasiunile tale, trezești curiozitatea angajatorului și poate fi un motiv sau început de conversație. Referitor la scop, nu-ți fie frică să setezi un scop măreț (dar realistic în același timp). De foarte multe ori, recrutorii sunt impresionați de persoanele ambițioase. Ca să scoți în evidență obiectivul tău profesional, include doar informația care, după părerea ta este punctul tău unic de vânzare. Adică, gândește-te cum toate elementele menționate pot aduce valoare unică potențialului job. 

3. Experiența profesională perioada, job, domeniu de activitate, responsabilități, rezultate. 

4. Educație și formare 

5. Aptitudini de bază 

6. Limbi vorbite 

Această secțiune poate fi de fapt combinată cu „Aptitudini de baza”. Excepție face cazul când jobul la care aplici este focusat pe limbi. Dacă vorbești mai mult de trei limbi, se merită să creezi o secțiune aparte. Notează în dreptul fiecărei limbi menționate nivelul vorbit. Notează limba vorbită doar atunci când poți, cel puțin menține o conversație de bază în limba dată. 

Design 

Designul CV-ului trebuie să fie clar, bine structurat și să reflecte personalitatea ta. Un design potrivit anului 2021 pune mult accent pe creativitate. Alocă timp suficient la design și dă frâu liber creativității. Aceasta va crea o impresie bună celui care citește. 

Competiția anului 2021 pune accent pe faptul cum te diferențiezi. Folosește CV-ul ca un document strategic și alocă timp suficient pentru a lucra la el. 

Demonstrează că poți aduce valoare și crea impact unei viitoare companii, demonstrând cum ai făcut asta asta în experiențele anterioare. Vorbește despre realizările tale și pune în evidență punctele tale forte. Și în cele din urmă, scrie din suflet și primește plăcere de la acest proces. Mult succes! 

Nu ezita să ne urmăresti și pe paginile noastre de Facebook, Instagram și Telegram pentru a fi la curent cu toate oportunitățile pentru tine!

Reporter Youth.md: Starii Loredana

Ți-a plăcut articolul? Susține inițiativele tinerilor cu o donație pe Patreon!
Previous 5 joburi puțin cunoscute dar bine plătite
Next Cum să înveți mai ușor o limbă străină vorbind cu tine însuți?
Nicoleta Geru
About the author

Nicoleta Geru

No Comment

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

17 − nine =