Cum să crești personal și să nu mai pierzi timpul în zadar


cum sa cresti personal

Ce înseamnă de fapt pierderea timpului? Un mod bun de a măsura acest lucru este să vă uitați la modul în care vă petreceți timpul în fiecare zi. Dacă parcurgeți fiecare zi fără vreun scop – trezindu-vă în ultimul moment, înghițind niște cafea, ieșind de pe ușă pentru a face ceva ce nu vă inspiră – pierdeți timpul. Iată ce puteți face de acum înainte pentru a nu mai pierde timpul:

1. Formulați-vă un plan pentru ziua respectivă

Cea mai mare pierdere de timp este să nu ai niciun fel de plan pentru zi sau săptămână. Când nu avem un plan pentru ziua respectivă, ne deplasăm în fiecare zi; reacționând la orice ne iese în cale și fără a face niciun progres către obiectivele sau scopul nostru.

2. Începeți ziua cu un scop

Dacă începeți ziua cu un scop, cu un set de obiective semnificative ce trebuie să le realizați în fiecare zi, vă maximizați calitatea timpul. De exemplu, dacă te trezești dimineața cu un plan de a petrece treizeci de minute de mișcare, o oră studiind italiană și câteva ore întâlnindu-te cu prietenii tăi, îți folosești bine timpul. Și asta înseamnă doar trei ore și jumătate din zi!

Sănătatea și fitnessul, educația și construirea de relații nu sunt activități irositoare. Tot ce trebuie să faceți este să vă uitați la calendar înainte de a vă culca; să vedeți unde veți fi a doua zi și să adăugați activitățile pe care doriți să le faceți în acea zi.

How To Write A To Do List That You'll Actually Stick To

3. Care sunt factorii care ne fac să pierdem timpul

Urmărirea a cât timp petreceți pe rețelele sociale este un alt domeniu de care trebuie să fim conștienți. Petreceți prea mult timp parcurgând fluxurile dvs. de socializare? Dacă da, poate ar trebui să limitați timpul petrecut acolo în fiecare zi la doar jumătate de oră. Cât timp petreceți în fața televizorului în fiecare zi? Dacă rutina ta zilnică implică venirea acasă de la școala, epuizat/ă mental; doar pentru a porni televizorul și a sta acolo pentru următoarele trei / patru ore, urmărind emisiuni în care nu ai niciun interes; îți pierzi timpul.

4. Fii într-o stare proactivă

Maximizarea calității timpului dvs. în fiecare zi înseamnă schimbarea de la a fi într-o stare reactivă la a fi într-o stare proactivă. 

O stare reactivă este locul în care permiteți evenimentelor din afara controlului dvs. să controleze ceea ce faceți și cum vă simțiți. Consumând rețele sociale, știri negative, implicându-vă în dezbateri inutile și permițând e-mailului să controleze ceea ce faceți în fiecare zi.

Man and Woman Running Near Green Leaf Trees Photo

O stare proactivă este locul în care începeți ziua cu intenție. Intenționezi să faci niște exerciții, să-ți îmbunătățești cunoștințele și știi ce muncă vei face în acea zi. Nu permiteți ca evenimentele din afara voinței dvs. să vă afecteze starea de spirit și evitați dezbaterile inutile despre politică, actualitate sau bârfele celebrităților. Dacă nu aveți un plan pentru ziua respectivă, veți fi într-o stare reactivă.

Gânduri de final

Adevărul este că nu avem mult timp. Viața umană este relativ scurtă și pierderea de timp prin distragerea atenției online; implicarea în discuții fără sens despre lucruri asupra cărora nu avem control și derularea zilelor noastre fără niciun plan sau obiectiv este ca și cum ai retrage 100 de lei din contul tău bancar în fiecare zi și să le-ai arunca în coșul de gunoi.

Deci, de acum încolo, conștientizează modul în care îți petreci zilele; evită discuțiile fără sens despre lucruri asupra cărora nu ai control; începe ziua cu un plan – autoeducare, exercițiu, construirea de relații; să meargă mai degrabă către o stare proactivă decât să fie blocată într-o stare reactivă și fii conștient de cât de limitat este timpul tău.

Dacă ți-a plăcut articolul nu ezita să ne urmărești și pe paginile noastre de Facebook, Instagram și Telegram pentru a fi la curent cu toate oportunitățile pentru tine!

Reporter Youth.md: Chirilov Cristian

Ți-a plăcut articolul? Susține inițiativele tinerilor cu o donație pe Patreon!
Previous Vrei să înțelegi mai bine emoțiile pe care le trăiești? Participă la acest webinar
Next Program de suport pentru activiștii și activistele în apărarea drepturilor omului
Daniela Panico
About the author

Daniela Panico

No Comment

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

five × 3 =