Fiecare tânăr antreprenor caută un mentor, o persoană care să-l îndrume. Deși orice nou început este dificil și fiecare nouă experiență are greutățile sale, este extrem de important să înveți din greșelile altora și să te asiguri că știi ce faci. Astfel, invităm toți viitorii oameni de afaceri care vor avea propriul business și lideri ai pieței să citească acest articol și să se pregătească pentru viitoarele aventuri în lumea vânzărilor.
Este necesar sa începi cu un business plan
Scrierea unui plan de afaceri necesită mult timp, dar este esențială pentru o afacere de succes, care va supraviețui fazei de pornire. Procesul de realizare a planului poate face minuni în a clarifica unde ai fost și încotro te îndrepta. Planul de afaceri este un proiect în continuă dezvoltare și evoluție, exact ca și business-ul tău. Este extrem de important să fii bine informat și să știi ce rezultate dorești să obții, chiar înainte de a începe procesul propriu-zis.
Trebuie studiată bine piața de desfacere
Fiecare produs trebuie îmbunătățit și perfecționat, indiferent de domeniul și persoanele care le servește. Dacă vreai să îți introduci propriul produs sau idee pe o anumită piață de desfacere, este crucial să îți cunoști bine concurența. Deși e un proces de lungă durată, te va ajuta să știi care produse au succes și care nu. De asemenea, o să poți înțelege preferințele consumatorilor, adică a potențialilor tăi clienți. Această strategie asigură un început de succes în zona marketing al start-up-ului tău.
Concurența nu trebuie ignorată
O piață de desfacere înseamnă zeci de alte produse, similare sau chiar mai bune decât ce ai tu de oferit. Dezvoltarea unei strategii competitive nu garantează încă succesul. Nereușind să ții seama la forțele îndreptate împotriva ta, riști să fii înghițit de concurență. Legea Junglei e valabilă și aici: supraviețuiește cel mai abil. Ai putea pierde tot din neștiință, neatenție sau din simplul motiv că ai fost prea ocupat ca să-i vezi pe cei ce mișună în jurul afacerii tale.
Marketing-ul eficient asigură succes
Promovarea produsului tău este crucială pentru a-l face cunoscut, respectiv a atrage atenția asupra sa. Nimeni nu va ști despre activitatea ta fără un marketing eficient. Multe întreprinderi mici sunt reticente în a cheltui orice bani pe promovare, nemaivorbind de sume semnificative. Marketingul gratuit (pe rețelele sociale, de exemplu) poate fi excelent – dar cele mai multe strategii de marketing gratuite necesită o perioadă mare de timp înainte de a avea rezultat. Un plan de promovare este, de asemenea, binevenit.
Pentru mai multe detalii și sfaturi puteți accesa acest link: https://www.businessmarket.md/5-greseli-pe-care-le-poti-face-intr-o-afacere-start-up-si-cum-sa-le-eviti/
Nu ezita să ne urmărești și pe paginile noastre de Facebook, Instagram și Telegram pentru a fi la curent cu toate oportunitățile pentru tine!
Reporter Youth.md: Boescu Nicoleta
No Comment