Marketingul de servicii este un tip de marketing de înaltă calitate care are nevoie de tine pentru a construi un nivel considerabil de încredere cu publicul țintă. Construirea încrederii clienților voștrii în serviciile voastre le permite acestora să fie mai dispuși să semneze contractul, deoarece au încredere că aveți abilitățile necesare pentru a oferi valoarea serviciului promis.
Marketingul
Spre deosebire de o tranzacție unică care implică vânzarea de produse, marketingul de servicii este un concept care necesită interacțiune umană la nivel înalt.
Această formă de marketing se aplică atât serviciilor B2B (business to business), cât și B2C (business to customers). Exemple de sectoare care folosesc marketingul de servicii pentru a-și conduce afacerile includ:
- Ospitalitate,
- Servicii de telecomunicații,
- Turism,
- Servicii de divertisment,
- Servicii financiare,
- Servicii pentru sanatate,
- Servicii profesionale,
- Servicii de închiriere auto,
- Servicii comerciale
Cum să vă definiți strategia de marketing pentru servicii
Cele mai bune strategii de marketing pleacă de la un plan simplu și acționabil și o evaluare reală a locului în care se află afacerea voastră astăzi. Vrei să știi cât de mult prețuiesc clienții serviciile tale.
Cu câteva decenii în urmă, companiile de servicii au folosit rareori strategii de marketing în comparație cu companiile de producție. În comparație cu companiile producătoare, firmele de servicii:
- Adesea, gestionați publicitatea în interior, în loc să mergeți la agenții
- Rareori vin cu programe de instruire în vânzări
- Rareori întâlniți experți în marketing pentru consultații
- Nu efectuați analize de vânzări în mediul din jurul lor.
1.Cunoașteți elementele cheie ale unei strategii de succes
Un element cheie este acela de a vă caracteriza clienții după nevoile lor. Puteți face acest lucru făcând cercetări de piață amănunțite pe diferiți clienți și abordându-i într-un mod mai prietenos decât rivalii voștrii de pe piață.
Următorul pas este să profitați la maximum de punctele forte ale afacerii voastră pentru a satisface diferitele nevoi ale clienților. De exemplu, dacă observați că unele seturi de public prioritizează calitatea în serviciu, strategia voastră de marketing ar trebui să-i convingă că le puteți oferi serviciul de înaltă calitate pe care și-l doresc.
2. Faceți o analiză SWOT
Strategia dvs. de afaceri trebuie să țină seama de punctele forte, punctele slabe, oportunitățile și amenințările voastre. Cercetarea detaliată asupra clienților voștrii existenți poate spune multe despre dumneavoastă SWOT.
După ce ți-ai făcut analiza, analizează potențialele efecte pe care fiecare element al analizei SWOT le poate avea asupra strategiei tale.
3. Dezvoltați-vă strategia de marketing
Cu o perspectivă asupra punctelor forte, punctelor slabe, oportunităților și amenințărilor voastre , puteți maximiza informațiile pozitive și puteți minimiza efectele informațiilor negative.
De asemenea, puteți scrie câteva întrebări la care acțiunile voastre de marketing vor răspunde. Examinați aceste întrebări în mod regulat și bifați ori de câte ori le-ați răspuns complet.
Nu ezita să ne urmărești și pe paginile noastre de Facebook, Instagram și Telegram pentru a fi la curent cu toate oportunitățile pentru tine!
Reporter Youth.md: Proțap Erica
No Comment