Cât de bun este motorul automobilului tău: 20 de câștigători ai premiului „Motorul internațional al anului”


Premiul International Engine of the Year este unul dintre cele mai respectate premii internaționale care evaluează “inimile” mașinilor încă din 1999. Participanții pot câștiga premii într-o varietate de categorii legate de cilindrii motorului, tehnologie, performanță și respectarea mediului, precum și câștigarea Marelui Premiu și faptul că sunt cei mai buni dintre cei mai buni. Vedeți cine au fost acești câștigători, mai ales dacă aveți de gând să cumpărați masini second hand, pentru că fiecare motor din această listă transformă o mașină uzată obișnuită într-un campion.

20 de ani din istoria Premiului Internațional al Motorului Anului: cele mai bune motoare

Toyota “Mighty Atom” a devenit liderul primei ediții a premiului International Engine of the Year în categoria “Până la 1.0 litri” în 1999. La acea vreme, juriul i-a lăudat nu numai economia, ci și performanțele. În 2000, primul loc a revenit modelului Honda Insight IMA. Motorul, instalat într-o mașină de clasă medie, a depășit în clasament chiar și soluții puternice de la Ferrari și Alfa Romeo. În viitor, câștigătorii au devenit:

  • BMW. Din 2001 până în 2008, cu o pauză de un an pentru conducerea Toyota Prius în 2004, premiul International Engine of the Year a fost acordat diferitelor modele actuale de motoare BMW. De la motorul cu șase cilindri în linie de 3,2 litri al modelului E46 M3 până la BMW 335i twin-turbo. De altfel, câștigătorul din 2003 a fost  Renesis-ul rotativ de la Mazda, care, din păcate, nu a rezistat testului timpului.  
  • Volkswagen. În 2010 și 2011, TSI de 1,4 litri de la Volkswagen a fost ales cel mai bun, ceea ce i-a adus și o nominalizare separată ca fiind cel mai ecologic.
  • Fiat. Motorul TwinAir de 0,9 litri de la Fiat a fost considerat cel mai de succes produs nou din 2011 și a fost premiat chiar dacă consumul declarat de 3,4 litri la 100 de kilometri a fost în mod clar imposibil de atins în condiții reale.
  • Ford. Pentru următori trei ani, câștigătorul a fost motorul Ford EcoBoost cu trei cilindri de litru. Toată lumea i-a admirat calitatea transmisiei și eficiența generală, iar vânzările de mașini cu o astfel de unitate de propulsie au crescut atât de mult încât Ford a trebuit să dubleze producția.
  • BMW. În 2015, câștigătorul a fost motorul TwinPower Turbo – un motor hybrid cu trei cilindri cu un volum de 1,5 litri. Acesta a fost desemnat cea mai bună dintre noile soluții de pe piață și premiat ca fiind campion în rândul motoarelor de 1,4-1,8 litri. De altfel, și Ford EcoBoost a fost premiat în acest an la categoria motoarelor de un litru.
  • Ferrari. Din 2016 până în 2020, motoarele Ferrari au început să câștige în clasamentul International Engine of the Year. Primul a fost motorul V8 de 3,9 litri, care a obținut patru nominalizări deodată. Acesta a devenit câștigător în rândul motoarelor noi, lider în volum, dar și cel mai productiv și câștigător al Marelui Premiu. Motivul a fost utilizarea unei tehnologii revoluționare pentru a crea motoare turbo eficiente. În anul următor, versiunea actualizată a acestui V8, a fost în continuare cel mai bun dintre motoare, cu cei 661 CP și 9,8 litri la 100 km. Nimeni nu a fost surprins de victoria sa nici în 2018, precum și de poziția de lider a lui 488 GTB în 2019.

Toate motoarele enumerate mai sus merită să fie considerate cele mai bune, dar, excluzând mașinile sport, în top trei se află Volkswagen TSI, Ford EcoBoost și Toyota Prius Hybrid, care a primit din partea juriului cel mai mare număr de note excelente din istoria premiului.

Ți-a plăcut articolul? Susține inițiativele tinerilor cu o donație pe Patreon!
Previous Voice Acting in Games. Inițiere cu Mike Bodie
Next The Future is ... | Video Essay Contest
Youth.md
About the author

Youth.md

No Comment

Leave a reply

Apreciază articolul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

seven − two =