Cursul de lungă durată în Formare de Formatori este organizat în R. Moldova de către Institutul de Instruire în Dezvoltare „MilleniuM” din 2015 în cadrul proiectului „Promovarea educaţiei non-formale de calitate în domeniul tineretului”. Proiectul este implementat cu susţinerea financiară a Ministerului Educaţiei, Culturii şi Cercetării al Republicii Moldova în cadrul Programului anual de Granturi pentru sectorul de tineret.
Prin acest proiect organizatorii își propun să contribuie la recunoaşterea educaţiei non-formale în Republica Moldova, consolidând o comunitate de formatori ce prestează servici de calitate utilizând principiile și metodele educaţiei non-formale.
La Cursul de lungă durată în Formare de Formatori participanții vor dezvolta următoarele competențe:
1. Competenţa de a înţelege şi a facilita procesul de instruire individuală şi în grup:
- Crearea unui mediu de învăţare sigur și eficient;
- Sprijinirea participanților în identificarea și satisfacerea nevoilor de învăţare și în depășirea barierelor;
- Înţelegerea și facilitarea dinamicii grupului într-un mod care să conducă la diferite moduri de învăţare;
- Stimularea participării active, motivarea și împuternicirea participanților;
- Promovarea creativităţii, a rezolvării problemelor și a gândirii “out-of-the-box”.
2. Competenţa de design a procesului educaţional:
- Dezvoltarea unei abordări educaţionale bazate pe principiile și valorile învăţării non-formale;
- Integrarea TIC, e-learning și a altor instrumente și metode în activitatea educaţională, acolo unde este relevant;
- Elaborarea unui proces de evaluare a impactului;
- Alegerea și elaborarea metodelor adecvate de colectare, interpretare și difuzare a informaţiilor (date, resurse, constatări etc.).
3. Competenţa de a direcţiona propriul proces de instruire:
- Evaluarea propriilor realizări și competenţe de învăţare;
- Identificarea obiectivelor de învăţare și urmărirea lor proactive;
- Dezvoltarea personală / profesională prin feedback;
- Recunoașterea și analiza situațiilor și a rezultatelor de învăţare neașteptate;
- Identificarea și furnizarea de resurse adecvate pentru a sprijini învăţarea individuală.
4. Competenţa de a coopera cu succes în echipă:
- Contribuția activă la realizarea sarcinilor în echipă;
- Disponibilitatea de a-și asuma responsabilitatea;
- Încurajarea și implicarea altor membri ai echipei;
- Învăţarea cu și din partea altora;
- Conștientizarea importanței echipei și a modului în care acestea afectează eficacitatea echipei;
- Gestionarea dezacordurilor constructive.
5. Competenţa de a comunica în mod semnificativ cu ceilalţi:
- Capacitatea de a asculta activ;
- Capacitatea de a fi empatic;
- Capacitatea de a exprima în mod clar gândurile și emoţiile;
- Conștientizarea problemelor legate de identitate;
- Conștientizarea și acceptarea diversității.
6. Competenţa interculturală:
- Acceptarea ambiguităţii și a schimbării;
- Exprimarea dorinţei și capacităţii de a privi identitatea, cultura și aspectele și dimensiunile conexe din diferite perspective;
- Reflectarea critică și distanţarea de propriile percepţii, prejudecăţi și construcţii stereotipe;
- Reflectarea și utilizarea diferitelor modalităţi și metode pentru creșterea gradului de conștientizare;
- Aplicarea principiilor drepturilor omului.
Pentru mai multe detalii și înregistrare, accesează acest link.
Descoperă mai multe articole pentru tineri, urmărind canalul nostru de Telegram și pagina Youth.md!
No Comment