Crearea propriei afaceri este un proces complex și îndelungat, ce necesită efort, implicare și dedicare. Antrepriza este un domeniu ce solicită persoane cu tărie de caracter și încăpățânare, acestea fiind considerate maturi cu studii și experiență, o impresie greșită asupra antreprenoriatului. Astfel, distrugem respectivul canon prezentând o listă cu cei mai tineri antreprenori din lume.
Cameron Johnson
În 1994, la vârsta de 9 ani, Cameron și-a început prima afacere confecționând invitații pentru petrecerile organizate de părinții lui. Prin cunoștințe, la 11 ani, Johnson crea invitații pentru diverse evenimente, devenind directorul companiei sale “Cheers and Tears”. Deja, la 12 ani, cumpărase de la sora sa, pentru 100 $, setul de păpuși Ty Beanie Babies, câștingând de 10 ori mai mult după ce le-a vândut pe Ebay. Astfel, Cameron a contactat compania Ty și a început să cumpere direct de la producător după care vindea păpușile pe Ebay și pe site-ul oficial “Cheers and Tears”. În mai puțin de un an, tânărul antreprenor a câștigat peste 50 000 $, pe care i-a investit într-o nouă afacere “My EZ Mail”, serviciu ce trimitea email-uri fără a descifra informațiile personale ale destinatarului. În aceeași perioadă a creat “Surfingprizers.com”, care asigura reclame pe cele mai vizitate site-uri web. Acesta afirma “La 15 ani primeam lunar check-uri în valoare de 300 000- 400 000 $”.
Sfatul lui este
“Nu-ți fie frică de respingeri. Nu-ți fie teamă să întrebi”.
Mikaila Ulmer
Totul a început când Mikaila avea 4 ani și îi era frică de albini. Pentru a învinge teama a făcut o investigație despre ele. Astfel, a aflat că acestea mor într-un ritm rapid datorită pesticidelor. Gândindu-se cum ar putea să le salveze, Mikaila a creat un product ce salvează albinele sub numele de “BeeSweet Lemonade”. Limonada pe care o vindea era făcută după rețeta străbunicii sale, dar în loc de zahăr adăuga miere de albine. În timpul vânzărilor, fetița le povestea cumpărătorilor despre importanța albinelor. Afacerea a crescut cu ochii, limonada Mikailei fiind găsită astăzi și în market-urile din SUA. O parte din profituri sunt donate asociațiilor ce protejează albinile. Numele actual al companiei este “Me& the Bees Lemonade”.
Sfatul Mikailei este
“Visează la ceva mare, deoarece tu poți să faci tot ce-ți dorești”.
Cory Nieves
Într-o zi, când avea doar 6 ani, Cory i-a zis mamei sale “Nu mai vreau să merg la școală cu autobuzul, hai să luăm o mașină” și a început să planifice metode pentru a face rost de bani. În prima etapă, Mr. Cory vindea ciocolată caldă la persoanele din vecinătate. Întâlnind succes, tânărul entuziast a adăugat în lista produselor limonadă și biscuiți. Prăjiturile erau făcute de el și mama lui după o rețetă unică, testată de aceștia pentru o perioadă îndelungată. Acestea conțin doar produse naturale și au cucerit inimile cumpărătorilor. Cu timpul, prăjiturile lui Mr. Cory au ascensionat pe piața de prăjituri, antrepriza familiei Nieves obținând colaborări cu antreprenori internaționali precum Barney’s, Bloomingdales, Mercedes-Benz, dar și asociații caritabile “Bergen’s Promise” și “Children’s Aid Society”.
Hart Main
La 13 ani, Hart a venit cu idea de a crea un tip aparte de lumânări, după ce s-a luat de sora lui, care vindea lumânări prea feminine pentru o strângere de fonduri. În viziunea sa, trebuiau să existe și lumânări cu miros masculin. Astfel, cu susținerea părinților, Hart a creat linia de lumânări aromate bărbătesc. Cele mai de succes mirosuri sunt: foc de tabără, bacon, țeava bunicului, iarba proaspăt tăiată. În primele 6 luni de activitate “Man Can” au vândut peste 20 000 de lumânări, o parte din bani fiind donați unei antreprize locale. La scurt timp, după o apariție la știri, “Man Can” primeau comenzi cu peste 4 500 de lumânări. În 2018, au estimat un venit de 260 000 $, donând 50 000 $ din câștig.
Bella Tipping
O afacere prosperă la doar 13 ani e despre Bella Tipping. După o experiență neplăcută la un hotel, Bella s-a inspirat în a crea “Kidzcationz.com”, la cei 12 ani. Acest website este dedicat tuturor copiilor și tinerilor care călătoresc, deoarece majoritatea site-urilor de evaluare a locațiilor turistice sunt cu limită de vârstă. Cu posibilitatea de a avea un cont personal pe platformă, conectându-te poți urmări itinerariul tău și al altor tineri, poți evalua și lăsa recenzii la anumite locații, poți urmări experiența altor copii. După cum afirmă tânăra “Satisfacerea condițiilor pentru copii este mai importantă decât fried-fries și un burger”. Astfel, Bella a creat o afacere de succes, care simultan asigură copiii și părinții cu informații necesare pentru călătorii sigure, dar și evoluează pentru a deveni o platformă eficientă și pentru persoanele cu dizabilități. Site-ul este asigurat împotriva prădătorilor online și deține confidențialitatea tuturor utilizatorilor.
Vârsta este doar un număr, dacă e bine mai târziu decât niciodată, e bine și mai devreme decât mai târziu. Copiii sunt prezentul și viitorul nostru, iar posibilitatea de a crea o afacere la o vârstă fragedă demonstrează că abilitățile și inteligența unei persoane este determinată de ea însăși, ci nu de o cifră.
Pentru a citi mai multe articole pe teme diverse vizitați site-ul Youth.md. Nu uitați să lăsați un feedback pe paginile noastre de Facebook și Instagram.
No Comment