Cu toții am auzit de influenceri, personalități publice online care influențează fanii care îi urmăresc prin comportamentul lor. A fi influencer este excelent pentru afaceri, deoarece companiile își bazează deseori campaniile pe aceste persoane.
Oportunitățile oferite de internet combinate cu noile tehnologii permit multor oameni să se prezinte în fața publicului. Acum este extrem de ușor să vină cu ideea originală datorită rețelelor sociale și serviciilor video, cum ar fi YouTube sau Twitch. Din această cauză s-a ajuns la apariția unui număr mare de influenceri care câștigă foarte bine din propria faimă.
1. Instagram
Instagram este cea mai utilizată platformă pentru campaniile cu influenceri. Statisticile la nivel global arată că 70%-75% din bugete de Influencer Marketing sunt cheltuite pe această platformă!
Nu este de mirare, ținând cont de faptul că Instagram este foarte utilizat de către influenceri, iar platforma le oferă Influencerilor și multiple modalități de a crea și distribui conținut.
2. Facebook
Facebook a fost printre primele rețele sociale lansate: în anul 2004. De atunci a fost îmbunătățită în mod constant, cu noi funcționalități pentru utilizatorii săi, inclusiv pentru influenceri, prin multiple posibilități de creare și postare de conținut, dar și de monetizare a conținutului.
Facebook, spre deosebire de Instagram și YouTube, le oferă creatorilor de conținut posibilități mult mai diverse de a crea conținut.
3. Youtube
YouTube este locul perfect unde utilizatorii pot vedea cum funcționează un produs care este testat de către un Influencer. Testarea produsului va ajuta ca decizia de cumpărare să poată fi făcută mult mai ușor de către fiecare membru al comunității influencerului în parte.
Brandurile pot opta pentru realizarea de postări video pe canalele influencerilor; fie că este vorba despre un videoclip dedicat lansării unui produs sau serviciu care aparține de brand sau o inserare într-un videoclip postat de un influencer; în care să apară produsul sau serviciul brandului.
4. Tiktok
În teorie, TikTok e o aplicație unde creatorii de conținut postează filmulețe, videoclipuri cu lip-sync și provocări care durează între 15 secunde și un minut. Și totuși, pe ecran, TikTok e diferit de orice altceva de pe internet. Îndrăgite de Generația Z, clipurile TikTok nu sunt la fel de aranjate ca cele de pe YouTube și nici atât de bine gândite precum filmulețele de șase secunde de pe Vine.
TikTok e spontan; e vorba să faci ceva stupid și amuzant, a zis Holly H. YouTube e pentru chestii gândite, pe când pe TikTok e vorba de moment.
5. Telegram
Mesajele și mijloacele media din Telegram sunt doar criptate client-server și stocate pe servere în mod prestabilit. Serviciul oferă criptarea end-to-end pentru apelurile vocale și chat-urile “secrete” criptate end-to-end între doi utilizatori online, dar nu pentru grupuri sau canale.
Cea mai importantă caracteristică care distinge Telegram de concurenții săi poate fi considerată un instrument de comunicare în format de canale publice. Această metodă permite autorului sau grupului de autori să partajeze informații cu un număr nelimitat de persoane cu o distanță minimă între cititor și conținut, dar și să păstreze anonimatul.
Canalele de Telegram au trei diferențe cheie față de microblogging-ul standard (cum ar fi Twitter, Facebook, Tumblr …):
- lipsa fluxurilor de știri algoritmice.
- lipsa de feedback.
- anonimat.
6. Snapchat
Cu Instagram și TikTok în fruntea marketingului influencer, există o aplicație care se pierde în amestec: Snapchat. Înțeleasă greșit de multe mărci, aplicația este, de asemenea, o serie de activități de influențare subutilizate. Pentru o mai bună înțelegere a modului de a încorpora Snapchat în strategia dvs. de marketing pentru influencers, puteți utiliza Snapchat pentru afaceri.
7. Twitter
Twitter este un serviciu popular de rețea socială care este în continuă creștere. Deoarece Twitter a devenit o platformă eficientă pentru companiile de publicitate ca un nou mediu vast, este evident că găsirea influencerilor și măsurarea influenței acestora sunt importante. Intuitiv, utilizatorii care au mai mulți urmăritori sunt probabil mai influenți. Cu toate acestea, numărul de urmăritori nu înseamnă neapărat încrederea influenței.
8. LinkedIn
LinkedIn este o rețea de socializare orientată spre mediul de afaceri. Rețeaua de socializare nu își publică rezultatele financiare și obține venituri din publicitate și servicii premium.
9. Pinterest
Pe Pinterest, puteți găsi creatori special concentrați pe rețete, DIY, tutoriale despre produse sau aproape orice categorie. Dacă marca dvs. se concentrează pe conținutul stilului de viață sau este foarte vizuală; influencerii Pinterest vă pot ajuta să promovați și să creați conținut pentru marca dvs. într-o varietate de formate de pin.
10. Club House
Parțial radio de conversație, parțial conferință, Clubhouse este o aplicație de rețea socială bazată pe chat audio. Utilizatorii pot asculta conversații, interviuri și discuții între oameni interesanți pe diverse subiecte – este la fel ca acordarea unui podcast, dar live și cu un strat suplimentar de exclusivitate.
Sper că am reușit să-ți fac o idee despre influenceri și unde te poți promova ca influencer. Tu ce părere ai despre aceștia?
Reporter Youth.md: Berehoi Laura
Descoperă mai multe oportunități și evenimente pentru tineri, urmărind canalul nostru de Telegram și pagina Youth.md!
No Comment