Nicoleta Colomeeț, tânăra care inspiră! #TakeTheChance


Nicoleta Colomeeț este o tânără activă, care deja are o experiență bogată în spate. Ea inspiră prin vorbele ei calde și ajută prin sfaturile ei înțelepte. În contextul campaniei youth.md – #TakeTheChance,vă propunem să o cunoașteți mai bine pe cea care are ce spune despre raportul Social Media – tineret. Te invităm să citești acest interviu și să meditezi asupra felului în care îți petreci timpul pe internet.

youth.md: Spune-ne câteva ceva despre tine!

Nicoleta Colomeeţ: Sunt ceea ce în spațiul informal este cunoscut drept un ”grammar nazi” și asta chiar este una dintre trăsăturile definitorii, dincolo de perfecționism și spiritul critic puternic dezvoltat. Nu știu dacă aș putea defini tot ceea ce am făcut până acum, în plan profesional, drept ”carieră”, dar e clar că experiențele acumulate de la 16 ani, când am început să lucrez, și-au lăsat amprenta și s-au dovedit a fi valoroase. Am început în calitate de traducător, pentru ca apoi să scriu un blog de modă pentru un start-up, iar ulterior să fiu ajung să lucrez la PRO TV și, pentru o scurtă perioadă, în grupul de presă Realitatea chiar la inițiere. Ulterior, Elena Zbârnea, cea care a pus bazele Revistei ”15 minute”, mi-a oferit șansa să preiau rolul de redactor-șef al publicației.

În paralel începuseră colaborările cu mai multe branduri dinInimă: SMM, consultanță în comunicare sau organizare de evenimente. O turnură neașteptată și, la acel moment, destul de dureroasă de situație a deschis ușa spre un nou domeniu – cel al plăților electronice. Astfel, am ajuns să fac parte din echipa care a conceput și creat primul portofel electronic din Moldova, Paynet, iar experiența acumulată acolo a fost crucială pentru a ajunge unde sunt de mai bine de 1 an – Agile Partners FinTech Business Operations. Aici, în calitate de Creative Team Lead, alături de o echipă pasionată de profesioniști, dezvoltăm produse financiare de nivel global, eu având sarcina de a mă asigura că experiența utilizatorilor în utilizarea aplicațiilor, fie acestea web sau mobile, este cât mai ușoară și plăcută și tot eu răspund de partea vizuală și de mesaj a acestora. Sunt o persoană pasionată de tot ceea ce presupune reprezentare vizuală, respectiv, fotografia, designul, dar și copywritingul mă pasionează. În același timp sunt o avidă susținătoare și promotoare a industriei ușoare (cea de modă) și de vinificație din Moldova.

– Care este atitudinea ta față de prezența masivă a internetului în viața tinerilor?

– În ultimii ani, odată cu dezvoltarea infrastructurii aferente, internetul a devenit o parte vitală a cotidianului, ne trezim și adormim navigând pe internet, indiferent dacă este vorba de consumul de știri, cercetare sau socializare. Sunt o mulțime de studii care vorbesc despre impactul negativ al rețelelor de socializare, omniprezente în viața tinerilor. Deși cu un potențial extraordinar de a ne apropia unii de ceilalți, acestea par să-i izoleze sau să stârnească sentimente de singurătate unora, în timp ce alții dezvoltă dependență. Este absolut ridicol cum unele persoane nu pot ridica nasul din telefoane pentru mai mult de câteva secunde, indiferent dacă este vorba de ședințe la birou, întâlniri romantice sau cu prietenii. Fluxul constant de informație primită scade mult din capacitatea de concentrare, cel puțin în cazul meu așa e în cazul meu. Ingerăm o mulțime de imagini, articole și informații care nu neapărat ne aduc valoare adăugată sau ne învață ceva nou, dar care ne atrag ca un magnet de fiecare dată. Accesul la tot soiul de chestii stupide sau lipsite de importanță reală a devenit mai simplu, pentru că internetul și toate instrumentele adiacente au făcut producerea și propagarea acestora mai ușoară.

În același timp, puterea de apropiere și consolidare a oamenilor în jurul unor idei sau cauze nobile sau frumoase, este lipsită de precedent și se dezvoltă pe zi ce trece și va continua să crească exponențial. Este absolut extraordinar că la doar câteva click-uri distanță sunt interacțiuni cu persoane care se află la kilometri depărtare, sau că putem ajuta practic pe oricine sau finanța idei inovative, oriunde ne-am afla (și oriunde avem acces la internet, evident). Se vorbește mult despre dezvoltarea propagandei datorită internetului, dar, în același timp, tot el servește drept un instrument extraordinar de cercetare și analiză, desigur dacă există o doză de gândire critică și suficientă dorință de a răscoli atunci când simți pe interior că ”ceva nu se leagă”.

Tind să cred că accesul, dar și dezvoltarea noilor sisteme de interacțiune, aduc mai mult impact pozitiv, decât negativ, în viața tuturor.

– Crezi că e un lucru bun accesul copiilor la internet și gadget-uri de la o vârstă fragedă? Cum pot părinții să monitorizeze acest lucru?

– Nu cred că sunt cea mai indicată persoană pentru a mă expune la acest capitol, mi-aș putea aprinde paie în cap cu unii dintre prietenii mei sau aș putea părea ipocrită. Studiile, sau cel puțin știrile realizate în jurul unor studii, spun că accesul afectează, dar cât de mult – nu pot afirma cu certitudine. Din propria experiență de babysitting, pot să afirm – gadget-urile salvează și eliberează puțin, distrăgând atenția copilului, cât timp ai nevoie să te concentrezi pe alte lucruri. În cantități moderate, nu văd de ce ar fi o practică negativă, mai ales că sunt disponibile o mulțime de jocuri sau filmulețe educative pentru copiii de mai toate vârstele. Tot pentru a securiza navigarea pe internet a copiilor, au fost dezvoltate o mulțime de extensii pentru browsere, Youtube are YouTube kids, iar Google un întreg ghid pentru familii – așa că: parental better judgement is advised.

– Ce oportunități sau știri relevante ai descoperit pe internet? Recomandă tinerilor niște blog-uri, personalități sau site-uri de la care tinerii pot primi aportul de informație utilă.

– Avantajul conexiunii la web este accesul ușor, rapid și practic neconstrâns la o multitudine de cursuri și programe de dezvoltare. Udemy, Coursera, Class Central sunt trei dintre cele mai populare site-uri care oferă acces la cursuri, inclusiv oferite de unele dintre cele mai prestigioase universități din lume. Facebook Blueprint este un alt instrument pentru cei care vor să utilizeze corect capacitățile de marketing ale platformei, lucru pe care-l face și Google cu Academy for Ads, în timp ce Canva blog este o bună inițiere în principiile de estetică vizuală. Mie-mi place să citesc articole pe diverse subiecte, iată de ce Pocket a devenit una din cele mai importante aplicații mobile și web. Pentru dezvoltarea empatiei sau a cunoașterii de sine, aș recomanda canale de autodezvoltare precum The School of Life pe Youtube.

Dintre personalități, cel puțin locale, îi recomand cu mare drag pe: Iliușa Plămădeală (chiar dacă de ceva vreme nu a mai postat nimic nou, multe dintre subiectele abordate anterior sunt la fel de actuale) și Ion Mocan. Până la urmă, totuși, totul depinde de pasiunile personale, în jurul acestora, cu suficientă perseverență, se conturează sursele.

– Ce părere ai despre campania noastră „Take The Chance”?

– Orice campanie care vine să vorbească sau să atragă atenția asupra unor subiecte importante, este binevenită, iar aceasta se încadrează în această categorie. Este important să învețe toți, indiferent de vârstă, cum să se protejeze sau să navigheze atent pe internet și precaut pe internet, iar pentru că rețelele de socializare sunt omniprezente, câteva reguli de aur:

    • Odată ce ceva este pe internet, acolo rămâne și poate reveni să vă bântuie
    • Nu distribuiți date personale precum: adresa de domiciliu, date de identificare sau parole
    • Nu distribuiți date financiare, precum ar fi imaginile cardurilor personale
    • Aveți grijă la setările de distribuire – nu totul trebuie să fie public
    • Nu distribuiți locația, oricât de tentant ar fi, sau nu oferiți acces la serviciile de locație decât dacă este cu adevărat necesar

Iar cel mai important totuși, să nu uităm că viața reală se desfășoară dincolo de monitoare și ecrane, acestea trebuie să rămână a fi instrumente care să ne ajute, nu să înlocuiască realitatea.

Nicoleta Colomeeţ a fost intervievată de Irina Guţu, coordonator al echipei de promovare youth.md

Facebook Comments
comments powered by HyperComments
Previous Lumos Foundation Moldova angajează asistent de program
Next Ofițer responsabil pe educație în cadrul Fundației Elvețiene pentru Copii „Pestalozzi”