Cele mai importante dezavantaje ale consumului de zahăr


Cea mai importantă ramură a menținerei unui stil de viață sănătos este constituită de regimul și elementele nutriției. Cu toate acestea, unul dintre cele mai utilizate componente este zahărul, elementul corespunzător fiind integrat în numeroase componente alimentare. Consumat excesiv, acesta aduce influențe dăunătoare asupra funcționalității normale a organismului uman.

Urmărește articolul de mai jos pentru a te informa despre efectele negative ale consumul excesiv de zahăr.

#1 Afectiunile cardiovasculare

 Un studiu al unor cercetători ne reprezintă faptul ca 10% din oamenii ce au consumat o cantitate de zahăr mai exagerată (25% sau mai multe calorii) sunt predispuși de trei ori mai mult în a avea boli cardiovasculare față de cei care consumă mai puțin zahăr (mai puțin de 10% calorii pe zi). Acest studiu a fost făcut pe diverse tipuri de oameni, neluându-se în considerație greutatea corporală, nivelul de activitate fizică, vârstă, sex, rasă/etnie sau alți factori.

#2  Accidentul vascular cerebral

Conform unui studiu din Suedia din Journal of Nutrition, care a urmărit 68.000 de persoane sănătoase cu vârsta cuprinsă între 45 si 83 de ani timp de un deceniu, s-a descoperit că subiecții ce au consumat cel puțin doua cești de băuturi dulci pe zi au o probabilitate cu 20% mai sporită de a suferi un accident vascular cerebral.

#3 Diabetul zaharat

Numeroși experți afirmă faptul că orice legătură dintre consumul de zahăr și diabetul de tip 2 este indirectă, astfel că, a fi supraponderal reprezintă un factor de risc cunoscut foarte bine de diabeticii de tip 2. Consumul în cantitati excesive de zahăr, în special fructoza (oligozaharid format din glucoză+zaharoză), este un pion principal al apariției diabetului de tip 2. 

Alimentele integrale ce conțin fructoză, spre exemplu fructele, reprezintă o problemă pentru sănătatea oricărei persoane. 

#4 Afectarea nivelului de leptină

Dulciurile îți afectează nivelul de leptină, hormonul care îi transmite corpului senzația că ai mâncat suficient. Un nivel crescut de leptină sau rezistență la aceasta echivalează cu un sentiment de foame constant, consum alimentar în exces și kilograme în plus. Cercetările pe oameni și animale (2008, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014) reprezintă faptul că un consum prea mare de fructoză conduce la o creștere a nivelului de leptină, la reducerea sensibilității corporale la acest hormon (efect care dispare odată cu îndepărtarea agentului dulce din dietă) și la obezitate (dacă alimentația este una bogată în grăsimi).

#5 Boli renale

Ideea că o alimentație plină de zahăr (mai ales din sucuri acidulate) este un factor de risc pentru bolile de rinichi nu este doar o ipoteză: în 2008, 9.358 de adulți au fost analizați în acest sens, demonstrându-se faptul că cei care consumă 2 sau mai multe sucuri/zi au ficatul afectat. De asemenea, în 2014, s-a arătat că – statistic – persoanele care consumă sucuri cu zahăr adaugat au un risc semnificativ sporit de a dezvolta boli renale cronice.

#6 Deficiențe nutriționale

Este inevitabil faptul că un consum excesiv de dulciuri are drept revers absența completă din alimentație a unor alimente vitale: copiii care consumă sau mănâncă prea multe calorii dulci nu au un aport suficient de Vitamina D, calciu sau potasiu. Prin urmare, vor fi obosiți, vor avea probleme cu mușchii, precum și cu oasele. O cercetare de specialitate pe 568 copii de 10 ani (din 1998) a arătat că, pe măsură ce nivelul de zahăr crește în consumul zilnic, nivelul de nutrienți esențiali scade. În 1999, un studiu a subliniat că persoanele care își iau minim 18% dintre caloriile zilnice din surse dulci au cele mai mici niveluri de acid folic, calciu, fier, vitaminele A și C.

  • Cu siguranță, zahărul este un component nociv pentru sănătatea organismului uman, așadar, acesta fiind o cauză primordială în declanșarea nenumăratelor boli. Cu toate acestea, este necesar analizarea minuțioasă a totalității de componente pe care le consumăm, pentru a nu influența negativ sănătatea noastră.

Nu ezita să ne urmărești și paginile noastre de Facebook, Instagram și Telegram pentru a fi la curent cu toate oportunitățile pentru tine!

Reporter Youth.md: Bogdan Maria

Ți-a plăcut articolul? Susține inițiativele tinerilor cu o donație pe Patreon!
Previous Mai ai la dispoziție două zile să te înscrii la Digital Poetry Bootcamp
Next ON's Book Club // romanul „Crimă și pedeapsă" de F. Dostoievski
Daniela Panico
About the author

Daniela Panico

No Comment

Leave a reply

Apreciază articolul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

19 − 4 =