Află mai multe despre beneficiile somnului pentru sanatatea ta


Somnul este esențial pentru buna funcționare și longevitatea celulară a organismului nostru. Respectarea unui regim de somn reprezintă un adevărat barometru al sănătății corpului. 

Fiecare ființă vie are nevoie de somn pentru a supraviețui. Somnul suficient și odihnitor protejează sănătatea mintală și cea fizica, crește calitatea vieții. Ajută creierul și organismul să se dezvolte armonios și să funcționeze bine.

Prin urmare, atunci când dormim puțin, suntem mai puțin eficienți, suntem obosiți și nervoși, facem mai multe greșeli, suntem mai puțin creativi și ne îmbolnăvim mult mai repede. Somnul este o nevoie fiziologică de bază, asemenea setei și foamei.

Studiile arată că un somn odihnitor îmbunătățește procesul de învățare și abilitățile de rezolvare a problemelor. De asemenea, somnul ne ajută să ne concentrăm mai bine și să fim mai creativi. 

Respectarea orelor de somn este necesară nu doar pentru a ne simți odihniți și cu o dispoziție bună a doua zi, dar mai ales pentru că sănătatea noastră depinde nu doar de o alimentație corectă și echilibrată, dar și de odihnă suficientă în timpul nopții. 

Studiile demonstrează că un somn odihnitor are o durată de 6-8 ore, iar cele mai importante ore de somn sunt între 22:00 și 2:00 noaptea. În această perioadă, organismul nostru produce melatonină în proporție de 97% în comparație cu producerea acesteia pe parcursul intregii zile. Melatonina este un hormon derivat din serotonina – „hormonul fericirii” – și are rol în reglarea ritmului circadian (proces de variație a funcțiilor fiziologice care au loc zilnic în organism). 

Melatonina are mai multe acțiuni benefice asupra organismului. Atunci când nivelul melatoninei este normal, ne putem odihni corespunzător. În timpul odihnei, aceasta împiedică hormonii energetici să fie activi pentru ca resursele organismului să se poată regenera. De asemenea, în intervalul 2:00-4:00 dimineața, melatonina susține reducerea temperaturii interne a corpului, ca urmare a circulației mai reduse a sângelui în extremitățile acestuia. În plus : 

– are caracter antioxidant: susține structura celulelor în fața acțiunii radicalilor liberi și a diferiților factori perturbatori; 

– susține buna funcționare a sistemului imunitar; 

– reglează bătăile inimii și tensiunea arterială; 

– relaxează retina. 

Scăderea melatoninei provoacă diverse probleme în organismul nostru. De obicei, acest lucru se întâmplă din cauza alimentației incorecte, a sedentarismului sau a expunerii excesive la lumină artificială noaptea.

Vă întrebați de ce este necesar, totuși, să avem un somn calitativ? 

● Stimuleaza imunitatea 

Un organism odihnit este mult mai puternic și ne poate apăra mai bine de infecții și răceli. 

● Menține greutatea sănătoasă 

Studiile au arătat că persoanele care dorm mai puțin de 7 ore pe noapte tind să crească mai mult în greutate și au un risc mai mare de obezitate. 

● Îmbunătățește activitatea psihică 

Deprivarea cronică de somn poate duce la tulburări de dispoziție pe termen lung, cum ar fi depresia și anxietatea. Cercetările au demonstrat că multe dintre persoanele care suferă de anxietate și depresie dorm mai puțin de 6 ore pe noapte. 

● Previne diabetul zaharat 

Oamenii de știință au constatat că persoanele care dorm, de obicei, mai puțin de 5 ore pe noapte au un risc crescut de a dezvolta diabet zaharat. Lipsa somnului profund schimbă modul în care organismul produce glucoză. 

● Îmbunătățește memoria 

În timp ce dormim, creierul procesează și consolidează experiențele din ziua respectivă. Dacă nu dormim suficient, acele experiențe nu vor putea fi stocate și transformate în amintiri, așa cum se întamplă în mod normal. 

Nu ezita să ne urmăresti și pe paginile noastre de Facebook, Instagram și Telegram pentru a fi la curent cu toate oportunitățile pentru tine!

Reporter Youth.md: Starii Loredana

Ți-a plăcut articolul? Susține inițiativele tinerilor cu o donație pe Patreon!
Previous Asociația Oberliht vă invită la o prezentare publică – Muncitorii artei stradale
Next Training pentru tineri în Ucraina
Nicoleta Geru
About the author

Nicoleta Geru

No Comment

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

four + fourteen =