AFLĂ DESPRE DEJA VU SAU AMINTIRILE DIN VIITOR


Sentimentul de deja-vu (din franţuzescul „déjà-vu“) reprezintă o puternică impresie de familiaritate a unor locuri necunoscute sau evenimente pe care le trăiesc, deşi este o experienţă nouă.

 Déjà vu este o expresie franceză care se referă la experienţa de a simţi că o situaţie din prezent pare a mai fi fost trăită anterior. Conform specialiştilor, episoadele de deja vu ar putea fi strâns legate de modul în care amintirile sunt stocate în creier. Pentru persoanele sănătoase, cercetătorii afirmă că ar fi vorba despre o „eroare” a creierului, când neuronii responsabili de recunoaştere şi familiaritate nu funcţionează.

Creierul atunci încurcă prezentul cu trecutul şi apare o suprapunere între memoria de scurtă durată şi cea de lungă durată. Cu alte cuvinte experienţa pe care o trăieşti este stocată în memorie foarte rapid, înainte ca creierul să o poată procesa şi evalua. De fapt, nu îţi aminteşti o experienţă anterioară identică, ci exact pe cea pe care o trăieşti în momentul respectiv şi care a intrat în memorie înainte să-ţi dai seama. 

O altă explicaţie a senzaţiei de deja vu la persoanele sănătoase ar fi atribuită unei încurcături în căile neuronale. Acest lucru se întâmplă deoarece creierul caută constant să creeze percepţii în legătură cu lumea din jurul nostru, dar are „materiale” limitate. De exemplu, e necesar un singur simţ, cum ar fi un mirosul cunoscut, pentru a ne aminti anumite lucruri.

Deja vu poate fi asociat cu discrepanţe ale memoriei în creier, astfel informaţia senzorială ar putea întrece memoria pe termen scurt şi ar putea ajunge, în schimb, la memoria pe termen lung.

Mai rămân multe cercetări a fi efectuate până când oamenii de știință o să poată să determine cu exactitate detaliile acestei senzații bizare, însă vă ținem noi la curent.

Pentru mai multe articole, accesați paginile noastre de Facebook și Instagram.

Reporteră Youth.md: Pascal Cristina

Ți-a plăcut articolul? Susține inițiativele tinerilor cu o donație pe Patreon!
Previous CELE MAI MARI COMPANII DE COMERȚ ELECTRONIC DIN LUME
Next Eforturile comune de educație media și dezvoltare a conținutului jurnalistic: principalele rezultate obținute
Valeria Berestean
About the author

Valeria Berestean

No Comment

Leave a reply