Marketingul digital este din ce în ce mai des folosit de către utilizatorii platformelor online și mai ales de acei care au deja o comunitate cu un număr considerabil de followeri și au un impact asupra acestora. Totodată, luând în considerație faptul că lumea își ia doza de informație și știri din intermediul online și TV decât ziare și reviste, este astfel mai ușor de a distribui un anunț online.
Ce este Marketingul Digital?
Marketingul digital, numit și marketing online, este promovarea mărcilor pentru a intra în legătură cu potențialii clienți folosind internetul și alte forme de comunicare digitală. Aceasta include nu numai e-mailul, rețelele sociale și publicitatea bazată pe web, ci și mesajele text și multimedia ca canal de marketing.
În esență, dacă o campanie de marketing folosește o comunicare digitală, poate fi considerat drept marketing digital.
Inbound marketing versus marketing digital
Marketingul digital și marketingul inbound sunt ușor de confundat și din motive întemeiate. Marketingul digital folosește multe dintre aceleași tehnici ca și inbound marketing – e-mail și conținutul online. Ambele există pentru a capta atenția perspectivelor prin călătoria ce o are cumpărătorul și pentru a-i transforma în clienți fideli. Dar cele 2 abordări au opinii diferite asupra relației dintre tehnică și scop.
Marketingul digital ia în considerare modul în care fiecare instrument individual poate converti clienții potențiali. Strategia marketingului digital a unei mărci poate folosi mai multe platforme sau își poate concentra toate eforturile pe o singură platformă.
Inbound marketing este un concept holistic. Se ia în considerare mai întâi obiectivul, apoi se uită la instrumentele disponibile pentru a determina care vor ajunge efectiv la clienții țintă și apoi în ce etapă a canalului de vânzări ar trebui să se întâmple.
Cel mai important lucru de reținut despre marketingul digital și marketingul inbound este că, în calitate de profesionist în marketing, nu trebuie să alegeți dintre cele 2. De fapt, funcționează cel mai bine împreună. Inbound marketing oferă structură și scop pentru marketingul digital eficient, asigurându-se că fiecare canal de marketing digital funcționează către un obiectiv.
Beneficiile marketingului digital
O acoperire geografică largă
Când postați un anunț online, oamenii îl pot vedea indiferent unde se află.. Acest lucru facilitează creșterea acoperirii pe piață a afacerii voastre.
Eficiența costurilor
Marketingul digital nu numai că ajunge la un public mai larg decât marketingul tradițional, dar are și un cost mai mic. Costurile generale pentru reclamele în ziare, spoturile televizate și alte oportunități tradiționale de marketing pot fi mari. De asemenea, vă oferă mai puțin control asupra faptului că în primul rând publicul țintă va vedea acele mesaje . Când însumați totul, marketingul digital vă oferă mult mai multă flexibilitate și contact cu clienții pentru cheltuielile publicitare.
Rezultate cuantificabile
Pentru a ști dacă strategia dvs. de marketing funcționează, trebuie să aflați câți clienți atrage și câte venituri generează în cele din urmă. Dar cum faci asta cu o strategie de marketing non-digitală? Există întotdeauna opțiunea tradițională de a întreba fiecare client: „Cum ne-ați găsit?” Din păcate,multe companii nu pot avea conversații individuale cu clienții lor, iar sondajele nu au întotdeauna rezultate complete.Cu marketingul digital, monitorizarea rezultatelor este simplă. Software-ul și platformele de marketing digital urmăresc automat numărul de conversii dorite pe care le obțineți, indiferent dacă aceasta înseamnă rate de deschidere prin e-mail, vizite la pagina dvs. de pornire sau achiziții directe.
Personalizare mai ușoară
Marketingul digital vă permite să culegeți date despre clienți într-un mod în care marketingul offline nu poate. Datele colectate digital tind să fie mult mai precise și mai specifice.
Mai multă legătură cu clienții
Marketingul digital vă permite să comunicați cu clienții dvs. în timp real. Mai important, le permite să comunice cu tine.Gândește-te la strategia ta de social media. Este grozav când publicul țintă vă vede cea mai recentă postare, dar este și mai bine când o comentează sau o distribuie.Interactivitatea aduce beneficii și clienților tăi. Nivelul lor de implicare crește pe măsură ce devin participanți activi la povestea mărcii dvs. Acest sentiment de proprietate poate crea un sentiment puternic de loialitate față de marcă.
Conversii ușoare și convenabile
Marketingul digital le permite clienților să ia măsuri imediat după ce vă vizionează anunțul sau conținutul. Cu reclamele tradiționale, rezultatul cel mai imediat la care poți spera este un apel telefonic la scurt timp după ce cineva îți vede anunțul. Dar cât de des are cineva timp să contacteze o companie în timp ce, conduce pe autostradă sau actualizează înregistrările la serviciu? Cu marketingul digital, aceștia pot face clic pe un link sau pot salva o postare pe blog și pot trece imediat de-a lungul canalului de vânzări. Este posibil să nu facă o achiziție imediat, dar vor rămâne conectați cu dvs. și vă vor oferi șansa de a interacționa mai departe cu ei.
Niciodată până acum nu a existat o modalitate de a rămâne în contact atât de consistent cu clienții dvs. și nimic altceva nu oferă nivelul de personalizare pe care îl pot oferi datele digitale. Cu cât îmbrățișați mai mult posibilitățile de marketing digital, cu atât mai mult veți putea realiza potențialul de creștere al companiei dvs.
Nu ezita să ne urmărești și pe paginile noastre de Facebook, Instagram și Telegram pentru a fi la curent cu toate oportunitățile pentru tine!
Reporter Youth.md: Cernețchi Alisa
No Comment