6 paşi pentru a alunga stresul


Stresul este marele duşman al oamenilor din secolul XXI, acesta fiind şi cel mai des motiv al problemelor de sănătate. Din cauza presiunii din mediul școlar, elevii fac parte din grupul de risc. Iată 6 metode de a scăpa de stresul cotidian:

1. Fii fericit

Aprecieză puterea fericirii. De fiecare dată când zâmbești, sunt mușchi care se relaxează. Implică-te în activități care îți fac plăcere și care te fac să zâmbești în pofida circumstanțelor. Mai mult, nu doar starea interioară influenţează zâmbetul, ci şi invers – dacă zâmbeşti chiar şi atunci când eşti trist, ţi se va schimba şi starea din interior.

2. Fă mișcare

Sportul e sfânt. Exercițiile regulate precum joggingul, înotul sau boxul sunt aspecte importante în combaterea stresului ridicat. Vei putea să elimini din încordarea acumulată și îți vei îmbunătăți și starea sănătății. Fă exerciții în fiecare zi. Un obicei se formează în 66 de zile – dacă te ţii de sport două luni, nu-l vei mai putea lăsa.

3. Controlează-ți respirația

Respiră profund, prin folosirea diafragmei. Acest mod de respirație impulsionează centrii de relaxare din creier și poți simți diferența în doar câteva minute. Respiră încet şi adând. Inspiră numarând în gând până la patru, ține respirația pentru câteva secunde, apoi expiră încet numărând în gând până la opt. Poți repeta această respirație până simți că te-ai relaxat.

4. Vorbește cu cineva

Când vorbești cu cineva de încredere, te eliberezi de emoții înăbușite. Alege pe cineva care te poate asculta obiectiv, fără a te judeca. Nu trebuie să vorbeşti neapărat despre cauzele stresului, problemele sunt parte firească a vieţii. În schimb, poţi vorbi despre orice ţi se pare interesant, amuzant sau te detaşează de la motivele stresului.

5. Organizează-ți timpul

Lumea modernă este o lume care trăieşte într-un ritm nebun. Astfel, ne confruntăm cu toţii de lipsa de timp, care este una dintre principalele cauze ale stresului. Dacă ai senzația că ai prea multe responsabilităţi pe umeri şi nu îţi ajunge timp pentru toate, fă următoarele – prioritizează-ţi responsabilităţile, ocupându-te personal de cele mai importante şi deleagă-le sau renunţă la cele mai puţin importante.

6. Recomandări dietetice

Următoarele recomandări dietetice sunt esențiale în combaterea stresului:

  • Redu consumul de cafea
  • Redu consumul de alcool
  • Evită zahărul alb
  • Mănâncă echilibrat

Bonus: orice stare pe care o ai poate fi controlată de un singur om – tu. Trebuie să ţii minte că, indiferent de circumstanţe, tu alegi cum reacţionezi la ele. Be zen. 

 

Facebook Comments
comments powered by HyperComments
Previous Vizitează expoziția ”Restaurant & Foodservice Show” din New York
Next Ziarul de Gardă angajează agent de publicitate