„Mi-aș dori să ne întoarcem la normal, fără telefoane și ore online…”


Pandemia de COVID-19 a făcut ca anul 2020 să fie diferit, din toate punctele de vedere. Această schimbare s-a făcut simțită în tot sistemul de învățământ, generând o tranziție de la învățarea tradițională, la predarea la distanță. Faptul că, atât profesorii, cât și elevii, nu au fost obișnuiți și nu au avut prea multe abilități digitale, a făcut ca întreg procesul să devină o provocare.

Mulți dintre profesorii și elevii din Republica Moldova au rămas cu impresii variate după această experiență. Cei de la Liceul Teoretic „Mihai Eminescu”, din orașul Comrat, au povestit despre această nouă rutină.

Cu ce provocări v-ați ciocnit în cele trei luni de educație la distanță?

„Cred că cea mai mare provocare pentru mine și, sigur, pentru toți colegii, a fost trecerea sistemului educațional în Republica Moldova, de la orele offline, la cele online”, a menționat Iurie Popescu, profesor de Informatică.

Ce ați învățat în tot acest timp?

„Pe parcursul celor trei luni de educație online mi-am dat seama că pot face față unor astfel de provocări. Am descoperit noi instrumente de predare-învățare, care mi-au dezvoltat competențele digitale”, a spus Tatiana Ichizli, profesoară de Literatura Universală.

Elevii au păreri diferite despre noua modalitate de învățare. Cu toate acestea, majoritatea spun că s-au mobilizat și au rămas uimiți de rezultate.

„Pandemia a blocat toate instituțiile publice, într-un timp record. La început, credeam că orele online nu vor fi atât de eficiente, precum cele offline, dar m-am înșelat și chiar am rămas uimit de capacitatea noastră de adaptare”, a spus David Caraman, elev în clasa a X-a.

Livia Ciubotaru, elevă în clasa a XI-a, consideră că prezența fizică este foarte importantă, în special, în anii de liceu:

„Sper ca Statul să ne poată oferi condițiile necesare pentru ore depline și complexe, în mod offline. Mi-am dorit foarte mult să învățăm, din nou, în sălile de clasă, pentru a petrece frumos ultimii doi ani de liceu, alături de colegi și profesori”.

În luna septembrie, instituțiile de învățământ din țară, printre care și LT „Mihai Eminescu” din orașul Comrat, și-au reluat activitatea, respectând toate normele de siguranță. Cu toții sperăm ca situația să se amelioreze, iar anul de studii să continue offline.

Autoare: Valeria Tabacari, elevă. 

Acest articol este un exercițiu de activism civic și jurnalism cetățenesc, prin care tinerii învață să se exprime cu privire la problemele sau succesele comunității din care fac parte. 

Articol realizat în cadrul atelierelor de jurnalism cetățenesc, organizate de Centrul Media pentru Tineri în proiectul „Dezvoltarea gândirii critice în rândul tinerilor și sporirea gradului de participare la nivel local”, finanțat de Uniunea Europeană și Fundația Konrad Adenauer, prin intermediul Programului de granturi Dezvoltarea societății civile la nivel local în Republica Moldova.

Această publicație a fost realizată cu sprijinul financiar al Uniunii Europene. Conținutul său este responsabilitatea exclusivă a proiectului „Dezvoltarea gândirii critice în rândul tinerilor și sporirea gradului de participare la nivel local” și nu reflectă neapărat punctele de vedere ale Uniunii Europene.

Sursă: Tineri.md

Ți-a plăcut articolul? Susține inițiativele tinerilor cu o donație pe Patreon!
Previous Sesiune de informare pentru tineri cu privire la drepturile omului
Next [De la Psiholog la Tine] Nu ai reușit să participi la sesiunea de informare? Iată pași simpli cum să-ți gestionezi emoțiile
Centrul Media pentru Tineri
About the author

Centrul Media pentru Tineri

No Comment

Leave a reply

Apreciază articolul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

four − 1 =