Liceul Teoretic ,,Mihai Eminescu” din Drochia a primit o distincție de talie internațională


La 4 noiembrie, anul current, instituția IPLT ,,Mihai Eminescu” a primit titlul de „Școală de excelență pentru Proiectul de Acțiune Climatică” și a fost aleasă printre cele mai bune 250 de instituții din lume care își propun să influențeze comportamentul elevilor și viziunile societății cu privire la schimbările climatice prin educație.

Munca echipelor participante din partea IPLT ,,Mihai Eminescu” a fost înalt apreciată pentru îndeplinirea unor criterii complexe, inclusiv datorită angajamentului la nivel de școală față de educația climatică și soluțiilor propuse de elevi. Școala s-a alăturat Proiectului de Acțiune Climatică (Climate Action Project) în cadrul căruia profesoarele Ciubotaru Ala și Munteanu Aliona au realizat un program cu diverse activități de învățare pentru a cerceta subiectul schimbărilor climatice, pentru a găsi soluții și pentru a veni cu un plan de acțiune. Doar 250 de școli la nivel global au fost premiate pentru lucrul lor intens în educația despre climat. Acest premiu a fost acordat de Cartoon Netwrok Champions și Climate Action Project.

Cartoon Network Climate Champions este o inițiativă de conștientizare a schimbărilor climatice care își propune să inspire copiii să facă față provocărilor zilnice care, în mod colectiv, pot face o mare diferență pentru sănătatea planetei noastre. A fost dezvoltat în colaborare cu WWF, o organizație de mediu de renume mondial.

Climate Action Project este un proiect educațional gratuit, la nivel mondial, care a fost lansat de Take Action Global, o organizație nonprofit educațională cu sediul în SUA, care implică 2.700.000 de profesori și studenți din 146 de țări. Proiectul își propune să ajute studenții să învețe despre criza climatică în moduri autentice și să difuzeze soluții online.

Școlile recunoscute și-au prezentat lucrările pentru anul trecut și au îndeplinit criterii ample, inclusiv un angajament la nivelul întregii școli față de educația climatică și soluțiile pentru elevi.

Sergiu Gavriliuc, șef direcție IPM Drochia, (Inspecția pentru protecția mediului): 

„Bucură enorm faptul că din ce în ce mai mult tinerii noștri acceptă provocările și își schimbă atitudinea față de natură, determinându-și familiile și prietenii să facă la fel. Pentru ei este foarte motivant să facă parte dintr-o echipă globală de oameni care aduc schimbarea, deoarece acest lucru ilustrează clar impactul și implică o comunitate extinsă, nu doar școala în care învață.

Urmăresc cu cea mai mare plăcere acțiunile de solidaritate în acest sens și e foarte îmbucurător faptul că asctualmente problemele ecologice sunt în vizorul tinerilor. Acest proiect este important, deoarece oferă tinerilor o voce, pentru a crește gradul de conștientizare cu privire la criza de mediu, luând astfel măsuri pentru viitorul nostru!”

Vrabie Sergiu, Director IPLT ,,Mihai Eminescu”, or Drochia:

Implicând 2.700.000 de profesori și elevii din 146 de țări, Proiectul de Acțiune Climatică a fost o oportunitate pentru discipolii noștri, care, implicându-se în această inițiativă globală de educație, au reușit să-și crească gradul de conștientizare cu privire la problemele și soluțiile de mediu.

Este de admirat faptul că pe lângă o serie de activități cotidiene profesoarele implicate au reușit să motiveze elevii și să-i implice în studierea crizei climatice prin modalități unice și să împărtășească soluțiile online. Suntem mândri de distincția acordată instituției noastre!

Munteanu Aliona, profesoară de limba engleză IPLT ”Mihai Eminescu”

Eu și elevii mei am lucrat la acest proiect timp de șase săptămâni, având oportunitatea să lucrăm la unele dintre cele mai ingenioase produse ce reflectă realitatea schimbării climatice atât în comunitatea noastră cât și în toată lumea. Timpul petrecut a fost neprețuit în dezvoltarea și înariparea conștiinței climatice în elevi și alte cadre didactice care s-au simțit imboldate să includă subiectul schimbării climatice în lecțiile lor.

Schimbarea a fost vizibilă, cu produsele de proiect ce au fost distribuite de elevi în familie și pe rețelele de socializare trezind curiozitatea în familie și comunitate. Inima schimbării, ca în orice parte a vieții, au fost elevii, tinerii, dar mă bucur că am fost un catalist gata să ajute, încurajeze și ghideze elevi atât de curajoși.

Ciubotaru Ala, profesoară de limba engleză IPLT ,,Mihai Eminescu”

Prin implicarea la Proiectul de Acțiune Climatică, am realizat că posibilitățile oferite de mediul online sunt atât de generoase și nelimitate, încât educația nu are granite. Timp de șase săptămâni am fost implicați într-o serie de activități cu profesori și elevi din 146 de țări, împreună, prin conectare online am colaborat, făcând un eficient schimb de experiență, descoperind și învățând lucruri noi și comunicând în limba engleză.

Principalele beneficii ale proiectului de Acțiune Climatică nu rezidă doar în faptul că elevii învață prin aplicare practică, jucându-se, ei își dezvoltă creativitatea și gândirea critică, dar interacționând cu experții globali, ajung să descopere și să exploreze diferitele tipuri de schimbări climatice din lume și să implementeze împreună soluții.Este o experiență relevantă, care va continuitate în activitatea mea didactică.”

Bernic Anatolie, elev în clasa a VIII A la IPLT ,,Mihai Eminescu”:

Pentru mine, acest proiect a fost prima dată când ”acțiunea climatică” nu a fost doar un cuvânt, ci o realitate, vizibilă în comunitatea mea. O realitate cutremurătoare. Este și mai trist că noi, generația cu cel mai puțin impact, suntem cei care vor lupta cu cele mai mari probleme cu care omenire s-a confruntat. Dar, eu cunosc și sunt informat asupra faptului că dacă eu nu lupt, nimeni nu va lupta.

Este responsabilitatea mea să lupt pentru lumea în care vreau să trăiesc. Viitorul planetei este în mâinile mele, și eu vreau să o țin cu drag.

Conea Daniela, elevă în clasa a IX-a C la IPLT ,,Mihai Eminescu”:

,,Cu siguranță că toate activitățile realizate au avut un impact deosebit asupra noastră, a elevilor, deoarece erau atractive, interesante și diferite de lecțiile obișnuite. Sarcinile propuse pentru realizare depășeau de cele mai multe ori limitele clasei, necesitau accesarea diferitor surse de informare, dar cel mai interesant a fost să comunicăm cu semenii noștri din alte țări despre cauzele și efectele schimbărilor climatice asupra vieții noastre, a fost o experiență memorabilă!

În cadrul Proiectului de Acțiune Climatică, elevii de la școala IPLT,,M.Eminescu” au plantat copaci în curtea școlii și parcul din centru orașului. Am participat cu colegii la webinarele propose în cadrul proiectului, și deasemenea au fost prezenți virtual în timpul evenimentului „Ziua Acțiunii Climatice”, unde au avut loc interacțiuni importante și au răsunat multe discursuri captivante, cu invitați și vorbitori precum Prințul William al Marii Britanii, fostul președinte Michel din Seychelles, Prințesa Esmeralda a Belgiei, Elizabeth Wathuti, Cardinalul Peter Turkson, reprezentanți ai UNEP, WWF, NASA și mulți alții.

Anunțarea câștigătorilor:

Cele 250 de școli de excelență ale Proiectului Climate Action selectate au fost anunțate pe 4 noiembrie 2021 în cadrul Zilei Climate Action Day, un eveniment anual live online la care au participat 250.000 de persoane la nivel global. Vorbitorii evenimentului au inclus HRM Prințul William, președintele James Alix Michel, Seychelles, Rick Davis, NASA, Matt Larsen-Daw, WWF, HRM Princess Esmeralda, Belgia, Juan Pablo Celis Garcia, Programul ONU pentru Mediu și alți lideri mondiali, cercetători climatici, și activiști.

Câștigătorii au fost anunțați de Dan Russell, actorul de voce din spatele mai multor personaje din serialul de succes global Cartoon Network The Amazing World of Gumball, și de Nandi Bushell, un muzician în vârstă de 11 ani, un influencer și un avocat pasionat al schimbărilor climatice.

Declarație Altețea Sa Regală ducele de Cambridge „Avem nevoie de creativitatea tinerilor pentru a ne repara planeta. Avem nevoie de studenți să inventeze și să inoveze – să gândească dincolo de locul în care ne aflăm acum și să fie optimiști cu privire la viitorul nostru.”

Declarație Koen Timmers, Climate Action Project: „Tinerii au capacitatea de a face mai mult decât să învețe despre schimbările climatice. Toți pot veni cu soluții, pot întreprinde acțiuni mici și pot inspira pe alții să-și schimbe stilul de viață. În cele din urmă, o schimbare a comportamentului elevilor și a mentalității societății va fi crucială pentru a rezolva criza.”

Declarație Dr. Jennifer Williams, Climate Action Project: „Comunitatea noastră de educatori s-a reunit în sprijinul educației climatice pentru toți. Ne angajăm să ne asigurăm că studenții au acces la informații, idei și oportunități de a acționa pentru planetă și, astăzi, aceste școli de excelență conduc la drum pentru întreaga lume.”

Website proiect: www.climate-action.info

Descoperă mai multe activități și evenimente pentru tineri, urmărind canalul nostru de Telegram și pagina Youth.md!

Ți-a plăcut articolul? Susține inițiativele tinerilor cu o donație pe Patreon!
Previous Vrei să studiezi în strănătate? Participă la un seminar online Erasmus+
Next Un startup în domeniul medicinei a câștigat 5.000 de USD! Cunoaște-i soluția digitală
Youth.md
About the author

Youth.md

No Comment

Leave a reply

Apreciază articolul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

nineteen − eighteen =