Conceptul artei echivalează pentru fiecare dintre noi creația omului. Orice formă a artei, produsă de mâna omului poate avea și influențe exterioare. Chiar dacă vă întrebați care ar putea fi tangența dintre inteligența artificială și artă, aflați în cele ce urmează că între cele două domenii există o legătură indisolubilă. Inteligența artificială a inspirat numeroase aplicații creative, inclusiv utilizarea sa pentru a produce arte vizuale.
În timp ce evoluția muzicii a fost întotdeauna afectată de tehnologie, inteligența artificială a făcut posibilă, prin progresul științific, imitarea, într-o anumită măsură, a machiajului uman. Printre primele eforturi demne de remarcat, David Cope a creat o IA numită Emily Howell, care a reușit să-și facă un nume în domeniul muzicii algoritmice. Algoritmul din spatele Emily Howell este înregistrat ca brevet american. Alte proiecte, cum ar fi AIVA se concentrează pe compoziția simfonică, în principal muzica clasică.
Inteligența artificială a fost, de asemenea, folosită de mult timp în proiectarea jucătorilor artificiali pentru jocul de șah, dar a devenit populară și în jocurile video. Cu jocurile de rețea, nevoia de AI a fost inițial trecută cu vederea, în special odată cu apariția jocurilor masive multiplayer și prezența unui număr foarte mare de jucători umani. În prezent, aceste tipuri de jocuri prezintă un interes deosebit pentru cercetătorii AI, găsind acolo un mediu adecvat pentru a experimenta diferite arhitecturi adaptive.
„Portretul lui Edmond de Belamy” a fost realizat de un program de calculator care generează imagini noi folosindu-se de modele din imagini care deja există. Tehnologia care a fost folosită pentru a produce „Portretul lui Edmond de Belamy” se numește GANs (Generative Adversarial Networks) și, la fel ca alte metode de machine learning, are nevoie de o mostră. Inteligența artificială „învață” diverse aspecte ale imaginilor sau picturilor din model, pe care apoi încearcă să le folosească pentru a crea ceva nou. Computerul, bineînțeles, nu știe ce reprezintă acele aspecte ale imaginilor, dar dacă le întâlnește de multe ori în mostră, le învăță și apoi încearcă să le folosească într-o imagine nouă.
Sigmoid este o organizație non-guvernamentală, de cercetare și dezvoltare (R&D), ce are drept scop dezvoltarea domeniului Machine Learning și Inteligenței Artificiale în Moldova, susținerea și pregătirea cadrelor în domeniile respective, precum și oferirea experienței de lucru într-o organizație personalului interesat.
Pentru a fi la curent cu următoarele evenimente și oportunități de dezvoltare organizate de Sigmoid, puteți urmări pagina de Facebook, LinkedIn, Instagram. Mai mult ca atât, abonați-vă la canalul de YouTube, pentru a beneficia de fiecare lecție video creată de Sigmoid.
Descoperă mai multe activități și evenimente pentru tineri, urmărind canalul nostru de Telegram și pagina Youth.md!
No Comment