Influencerul este persoana din online care a trecut la nivelul în care a devenit o imagine reprezentativă pentru industria în care își desfășoară activitatea. El este cel care creează comunități în jurul blogului, contului său de Facebook, Instagram sau Snapchat, canalului de Youtube, comunități active pe care are puterea de a le influența și a le determina să acționeze. Vezi în acest articol ce tipuri de influenceri poți întâlni în Social Media.
De ce se apelează la un influencer?
- Îți deschid drumul spre comunitatea formata in jurul lui, iar fiecare membru la rândul lui este un multiplicator de imagine – când influencerul vorbeste despre produsul sau serviciul tău. Întreaga lui rețea socială este informată, îi se captează atenția, se stârnește curiozitatea și discuții în jurul brăndului tău.
- Pot genera vânzări și acțiuni – influencerul este un trendsetter. El stabilește „moda”, adoptând sau eliminand un comportament. Vorbește despre produsul tău, îl foloseste pentru că i-ai trimis mostre, își exprimă încântarea și își convinge audiența să încerce ți să cumpere produsul tău.
- Cresc încrederea în brăndul pe care îl promovezi – atunci când un influencer promovează un brand, îi crește și nivelul de credibilitate în rândul publicului.
- Ajută la organizarea campaniei și la promovarea acestuia – pentru că își cunoaște foarte bine comunitatea. În plus, experiența îi permite să te sfătuiască asupra traiectoriei de urmat. Știe, a văzut, a învățat din greșeli și are opiniipersonale, pe care e bine să le luați în considerare.
Ce tipuri de influenseri exista?
THE ORIGINALS – Bloggerii autentici, cei care și-au construit un brand personal “pe persoană fizică”. Sunt cei care au democratizat influencer-ul și au oferit companiilor un nou canal de promovare.
EXTANTS – Celebritățile care au îmbrățișat social media, începând cu blogurile, și au construit comunități mari.
HEROES – Jurnaliștii care și-au întărit vocea mai întâi prin bloguri și apoi au răspândit vestea la audiențe noi prin rețelele sociale.
ALMOST HUMANS – Oameni cu talent la scris, care s-au remarcat prin povești de viață adesea în spatele unor pseudonime sau fără o carte de vizită cu un nume mare pe ea.
HUNTERS – Noile celebrități. În general, femei interesate de lifestyle și modă. În care au reușit să construiască branduri personale într-un timp record, cu multă muncă și adesea cu echipe de management.
THE LEFTOVERS – Persoane foarte puțin cunoscute. Ei au un CV crescut pe numele emisiunilor sau televiziunilor pe la care au trecut pentru scurt timp. Poartă coversații cu bloggerii și reușesc, surprinzător, să atragă public.
THE RETURNED – Celebrități ale vremurilor în care media creștea în ritm rapid, care au dispărut pentru o perioadă și s-au reinventat prin blogging.
TOMORROW PEOPLE – Micro-influencerii. Oameni care nu au un statut anume, dar se bucură de o vizibilitate în cercuri mici și sunt un model prin activitățile lor (călătorii, achiziții, timp liber).
„Influențarea lumii pentru bine începe cu serviciul, îngrijirea de sine și specificitatea contribuției timpului la familie.”
– Richie Norton
Pentru mai multă informație despre influenceri și nu numai, accesați pagina nostră Youth.md. Dacă cunoașteți și alte tipuri de influenceri nu ezitați să ne lăsați un mesaj pe Facebook și Instagram.
Reporter: Proțap Erica
Descoperă mai multe activități și evenimente pentru tineri, urmărind canalul nostru de Telegram și pagina Youth.md!
No Comment