Cinci principii simple pentru un management eficient al timpului


managementul timpului

„Time management” sau „managementul timpului” este procesul de organizare și planificare corectă a timpului între activități specifice de-a lungul zilei. Gestionarea organizată și corectă a timpului, dar și a agendei zilnice, vă permite să lucrați mai inteligent, mai productiv și mai bine. Totodată, vă permite să realizați mai multe sarcini, indiferent dacă aveți mai puțin timp sau vă aflați sub presiune. Ținând cont de faptul că gestionarea corectă a timpului decurge în rezultate eficace, precum productivitatea și eficiența sporită, ne-am gândit să-ți prezentăm 5 principii în managementul timpului, pe care ar trebui să le deții pentru a reuși.

Setați obiective și scopuri bine determinate

Obiectivele și scopurile, care au fost bine determinate și stabilite oferă o concepție a destinației spre care tindeți să lucrați pentru a avea succes. Dacă știți deja unde doriți să ajungeți, ce meserie doriți să aveți sau dețineți o idee asupra felului în care doriți să vă dezvoltați; atunci veți cunoaște asupra căror aspecte și calități, pe care le dețineți trebuie să lucrați și să le perfecționați. Totodată, pentru ca schimbarea să fie constantă în timp; trebuie să vă imaginați cum ați dori să fiți în câteva luni sau ani. Astfel, știind asupra căror aspecte trebuie să lucrați, veți reuși să vă ordonați timpul și resursele corect. 

Fixați priorități

În momentul în care aveți un anumit număr de sarcini de realizat, dar nu știți de care sarcini să vă apucați sau asupra căror să lucrați trebuie să vă stabiliți anumite priorități. Abilitatea abordată mai sus, anume setarea obiectivelor și scopurilor, permite ca prioritățile să fie stabilite mai corect; chiar și în momentele de presiune. Un lucru important este ca să vă apucați de cele mai importante sarcini mai întâi. Trebuie să cunoașteți că, atunci când începeți o sarcină este primordial să cunoașteți și efectele; consecințele și felul în care sarcinile pe care le-ați prioritizat vă vor ajuta să evoluați. 

Delegați îndatoririle și atribuțiile

Fie că vă aflați în anumite momente de presiune, fie că aveți timp puțin, trebuie să realizați o sarcină sau chiar credeți că le reușiți pe toate de unul singur; o altă abilitate, pe care trebuie să o posedați este delegarea îndatoririlor și atribuțiilor voastre. Câteodată, trebuie să vă împărțiți îndatoririle altor persoane, care vă pot ajuta în momentele de tensiune sau de panică. Astfel, prin intermediul acestei activități vă sporiți randamentul de muncă, de îndeplinire a sarcinilor, reduceți stresul, panica, dar, totodată, economisiți și timp.  

Dețineți o listă de sarcini și activități

O listă de activități, fie că este în format electronic sau de hârtie, este o modalitate bună de a reține ceea ce ai de făcut sau dacă ai uitat să realizezi ceva de-a lungul zilei. În această listă puteți să vă încadrați toate sarcinile ce trebuie să fie executate nu doar într-o zi, acestea pot fi necesar de executat chiar și într-o săptămână, o lună sau un an. Lista dată permite ca sarcinile să fie divizate în puncte și subpuncte, fie după gradul de importanță sau fie cele care necesită mai mult timp pentru a fi efectuate. Aici vă puteți înregistra nu doar sarcinile și atribuțiile, dar și oricare eveniment, concurs sau lecție. În cazul în care timpul este redus și nu le reușiți pe toate până la termenul limită, ar fi necesar să apelați la evidențierea sarcinilor în funcție de importanța acestora. 

Fixați-vă atenția doar pe o sarcină

Uneori, ca să reușiți să faceți mai multe lucruri apelați și încercați să le faceți pe toate deodată. Deși, considerați că aceste activități vă ocupă mai puțin timp; în urma unor studii s-a constatat faptul că petreceți mai mult timp când încercați să le efectuați pe toate în același timp. Aceasta activitate este cunoscută sunt denumirea de „multitasking”. Acesta vă ocupă mai mult timp și poate duce la epuizare. Totodată, reduce calitatea realizării sarcinilor,  rezultă într-o activitate slabă a muncii, dar și fluxul de lucru ineficient. Încercați să vă stabiliți, în același timp, volumul de muncă pe care voi puteți să-l realizați. Atunci când efectuați o însărcinare una câte una corect, rezultatul duce la managementul timpului. Însă, atunci când treceți de o la sarcină la alta în scurt timp, fără a atrage atenție la calitatea muncii; nu se realizează o gestionare corectă a timpului. 

Nu uita – o gestionare bună a timpului aduce echilibru pe plan profesional, dar și în viața personală. De asemenea, aceasta poate rezulta într-o reputație profesională mai înaltă, creșterea oportunităților de avansare, dar și o productivitate mai mare.

Reporter Youth.md: Geru Andreea 

Nu ezita să ne urmărești și pe paginile noastre de Facebook, Instagram și Telegram pentru a fi la curent cu toate oportunitățile pentru tine!

Ți-a plăcut articolul? Susține inițiativele tinerilor cu o donație pe Patreon!
Previous Înscrie-te la acest eveniment online și află despre emoții și public speaking
Next Vrei să afli mai multe despre programele Erasmus? Tineri își împărtășesc experiența
Youth.md
About the author

Youth.md

No Comment

Leave a reply