Ce este Marketingul Digital?


Te-ai decis să ieși la cină, dar nu știi unde? Dorești să schimbi mobila, dar ești indecis ce model vrei să alegi? Răspunsurile la aceste întrebări ști deja unde să le găsești: pe Internet. 

În ziua de astăzi, achizițiile și consumul produselor sunt extrem de influențate de bloguri, recenzii, și opinii online. Acesta este motivul pentru care cele mai multe companii integrează strategiile lor de marketing în domeniul online, apelând la digital marketing. 

Ce este marketing-ul digital? 

Prin marketing digital înțelegem o ramură a marketingului produselor și serviciilor ce se desfășoară online prin intermediul paginilor web, canale social media si e-commerce-uri. 

Mai pe scurt, să-ți promovezi businessul prin intermediul internetului!

Activitatea de marketing digital include toate activitățile SEO și SEM (Search Engine Optimization și Search Engine Marketing), dar include, de asemenea, competențe și experiență specifice legate de instrumente precum Google AdWords, e-mail marketing, lead generation si marketing afiliat.

Marketingul digital îți va permite să atingi un obiectiv țintă și de a vedea rezultatele indiferent de zona geografică în care te afli. Vei putea urmări și monitoriza acțiunile utilizatorilor în timp real pentru a îmbunătăți și optimiza strategiile de marketing de zi cu zi. Cum poți face asta? 

Pornește de la baze și implementează o bună strategie de marketing digital urmând următorii pași: 

  • -studiază publicul, încearca să afli ceea ce doresc și de ce au nevoie; -definește o value proposition (propunere de valoare); 
  • – stabilește obiectivele și prioritățile business-ului tău 
  • folosește instrumente pentru a colecta și interpreta date despre utilizatori, în vederea îmbunătățirii produselor și serviciilor cu scopul de a satisface exigențele clienților tăi 
Dar de ce este important marketingul digital? Care sunt avantajele? 

Marketingul digital reprezintă o oportunitate importantă de a investi, dacă doriți să susțineți vânzările de produse și servicii, să atrageți clienți noi sau să le păstrați pe cei existenți, sau să-i integrați în activități de marketing offline mai tradiționale. 

Cu toate acestea, în foarte multe cazuri, marketingul digital este singura oportunitate de vânzare: gândiți-vă de exemplu la comerțul electronic, pentru care marketingul pe internet este o parte esențială a existenței lor, întrucât dacă nu ar putea vinde nimic online, falimentul ar fi asigurat. 

Prin urmare, în cazul comerțului electronic, este esențială o strategie digitală integrată care să garanteze conversia contactelor în vânzări efective. Pentru brandurile care au și canale de vânzare offline, marketingul digital este o oportunitate extraordinara. 

Cum devii manager de marketing digital?

Digital Marketing Manager este figura care coordonează și administrează o echipă în cadrul unei agenții sau companii care elaborează un plan eficient de marketing și comunicare pentru produsul sau serviciul respectiv; 

Un astfel de manager trebuie să aibă în mod necesar o mare de cunoștințe în domeniul digital: pe scurt, el trebuie să cunoască fiecare ramură a Web Marketing-ului. 

Cu siguranță cunoștințe de web design și user experience. El are cunoștințe SEO, așadar poziționarea pe motoarele de căutare. Trebuie să cunoască lumea publicității: de la google AdWords până la campanii de remarketing direct și pe rețelele de socializare. 

Dar haide să intrăm în specific și să vedem care sunt instrumentele pe care marketing-ul digital ni le oferă. 

Principalele activitati ale marketingului digital:

Publicitate online 

Advertisingul online se referă la activitățile plătite de promovare cu caracter comercial și/sau de sponsorizare a unui brand. De cele mai multe ori vei auzi de SEM (search engine marketing) si PPC (pay per click). Aceste activități îți va da vizibilitate instant pe motoarele de căutare prin licitații online pentru diferitele cuvinte cheie pe care decizi să le utilizezi pentru a fi găsit online. Dacă este utilizat în mod corect, acestea vor produce o rentabilitate a investițiilor (ROI), generând astfel profit pentru business. 

SEO (Search Engine Optimization)

Această activitate se ocupă cu optimizarea performanței site-ului în ceea ce privește vizibilitatea organică și poziționarea pe motoarele de căutare. Google, Bing și alte motoare de căutare, recompensează site-urile cu cel mai bun conținut ce satisface exigențele utilizatorului. 

Este o ramura foarte importantă a marketing-ului digital, deoarece îți poate da vizibilitatea dorită în mediul online. 

Content Marketing 

Content Marketing implică toate activitățile de creare și distribuire a conținuturilor cum ar fi bloguri și articole cu scopul de a atrage cat mai mulți utilizatori pe site in vederea stabiliri de relații și mai puțin de tranzacții. 

Nu poți face marketing digital fără a avea un conținut bun care poate deveni o mînă de aur pentru creșterea business-ului tău în termeni de SEO și de colectare a informațiilor valoroase, care, analizate corect iți oferă posibilitatea de a ghida utilizatorii prin Conversion Funnel (palnia de conversie) generând profit. 

Digital PR 

Ai un produs inedit, oferi un serviciu inovator sau ești un brand nou? E timpul sa te faci cunoscut! Digital PR este o ramură a marketing-ului digital utilizată de branduri pentru a crește prezența lor online prin construirea relațiilor cu bloggeri, jurnaliști online și cu publicul de pe rețelele de socializare. O strategie de PR digitală ajută la creșterea și îmbunătățirea reputației unei societăți în comunitățile online, oferind vizibilitate brandului. Dacă este folosit în mod corespunzător are efecte pozitive asupra SEO, rata de conversie și ROI. 

Social Media Marketing 

O alta strategie importantă a marketing-ului digital, este Social media marketing. Această ramură se concentrează pe activitățile de promovare a produselor, serviciilor și brandurilor prin intermediul rețelelor de socializare, care permit interacțiunea directă între utilizator și companie.

Canalele social pot avea o influență puternică de implicare a utilizatorilor, capabilă să le direcționeze pe site-ul țintă . Nu este necesar să fi prezent pe toate canalele de socializare, dar este important să le monitorizezi bine pe cele alese și să interpretezi rezultatele. 

Conversion Marketing 

Cuprinde toate tehnicile ce au ca scop transformarea utilizatorilor în clienți plătitori, iar în cele din urmă în clienți fideli. Cum? 

Prin intermediul unei analize a informațiilor mixte, creativitate și tehnologie. Puse împreună, aceste componente ajută substanțial la conversia utilizatorilor în clienți. 

Marketing Automation 

Marketing automation se referă la automatizarea unor acțiuni manuale de marketing cu ajutorul unor software-uri cum ar fi Eloqua sau Salesforce Marketing Cloud. Cum? 

Prin automatizarea acțiunilor repetitive, actualizarea și segmentarea automată a bazei de date, gestionarea trimiterii emailurilor și înregistrarea punctelor de contact cu posibili clienți. 

Direct Email Marketing (DEM) 

Email marketing constă în trimiterea de e-mail-uri și buletine informative ca un mijloc de a comunica direct cu clienții sau potențialii clienți cu un scop comercial sau de fidelizare. 

Un e-mail bine gândit devine momeala perfectă pentru “a-ți ademeni peștele în cârlig”, deoarece creează o legătură directă cu destinatarul. 

Software-uri de automatizare a e-mail-urilor ca și MailChimp te va ajuta să-ți segmentezi publicul target pentru a putea trimite e-mailuri personalizate 

Mobile Marketing

Mobile marketing cuprinde toate activitățile destinate pentru a putea interacționa cu utilizatorii prin intermediul dispozitivelor mobile cu mar fi smartphone sau tablete. Folosește instrumente ca și Responsiv Website (optimizate pentru navigarea internetului de pe mobil), localizare GPS, SMS, social media și aplicații. 

User Expericence 

Trebuie să te asiguri că site-ul tău este ușor de găsit, clar, estetic si utilizabil pentru a putea oferii utilizatorilor o experiența calitativa atunci cand navighează site-ul. Cum? 

  • Îmbunătățirea performanței 
  • Crearea unei structuri intuitive 
  • Optimizarea pentru dispozitive mobile printr-un design atrăgător

Nu ezita să ne urmărești și pe paginile noastre de Facebook, Instagram  și Telegram pentru a fi la curent cu toate oportunitățile pentru tine!

Reporter Youth.md: Starii Loredana

Ți-a plăcut articolul? Susține inițiativele tinerilor cu o donație pe Patreon!
Previous Cele 5 obiceiuri zilnice ale oamenilor de succes
Next Discuție despre drepturile și obligațiile prevăzute în contractul de muncă
Nicoleta Geru
About the author

Nicoleta Geru

No Comment

Leave a reply