Câteva sfaturi pentru a reuși să-ți organizezi mai eficient timpul!


Timpul este o valoare abstractă pentru percepția noastră, dar are o influență vizibilă pentru viețile noastre. De aceea, azi îţi propunem câteva sfaturi pentru a-ţi organiza timpul cât mai eficient.

O bună organizare a timpului duce la îmbunătățirea vieții. Odată ce reușești să-ți organizezi timpul, vei reuși să evoluezi mai ușor în toate obiectivele propuse. Structurarea corectă a activităților te va ajuta să-ți stăpânești mai bine viața.

Stabilește bine obiectivele

Înainte de a începe o activitate, trebuie să te gândești în primul rând unde vrei să ajungi și la ce vrei să obții. Un obiectiv sau un rezultat trebuie să fie clar definit și posibil de atins. Astfel, ai o singură direcție pe care te deplasezi, iar acest lucru te ajuta in planificarea timpului. 

Sunt foarte multe instrumente sau tehnici care pot ajuta în organizarea eficientă a timpului. Totuși, nu toate vor funcționa fără un obiectivul fix. Pentru a te ajuta să conștientizezi mai bine cum să fie un obiectiv, utilizează acronimule SMART. Foarte util în activitățile de zi cu zi, el sugerează că orice obiectiv ar trebui să fie structurat după calificativele:

  • Specific;
  • Măsurabil;
  • Adecvat;
  • Realist;
  • încadrat în Timp.
 Fă-ți o listă cu hoții de timp

Lista este unul dintre cele mai populare instrumente de organizare a timpului. Fie că faci liste de cumpărături ca să nu te pierzi în marea de produse din magazine, fie că îți organizezi activitățile la începutul fiecărei zile, cert este că, listele joacă un rol important.

Deși listele sunt foarte utile pentru a aminti ce avem de făcut, ele nu ne indică și activitățile care ne mănâncă timpul. 

Totuși, o listă ce încadrează toate activitățile ce îți fură din timp va reuși să te ajute foarte mult. Vei reuși să identifici unde și cum anume pierzi cel mai mult timp, iar soluțiile ce vor combate aceste pierderi vor apărea mai ușor. 

Fă-ți curaj să începi.

Este foarte ușor să finalizezi o sarcină. Totuși, este cu mult mai greu să o începi. Frica, plictiseala sau complexitatea sunt  motivele pricipale  care îți pot zdrobi motivația.

Pentru a scăpa mai ușor de acestea, dar și pentru a lucre mai efectiv, poți încerca regula celor 10 minute. Această metodă constă în faptul că după ce lucrezi la ceva timp de 10 minute, vei vedea că poți duce sarcina până la capăt.

Prioritizează-ți activitățile

Este important să stabilești tipul și valoarea activităților pe care ți le-ai propus. Există obiective importante sau mai puțin importante, urgente sau vitale, cu durată lungă sau scurtă. Combinând și atribuind aceste caracteristici, vei putea stabili ușor ordinea în care vei executa ce ți-ai propus.

Prioritizarea task-urilor nu dureaza mai mult de 10 minute, dar este vitală pentru o bună organizare a timpului. O poți face oriunde, iar prezența ei va reuși să-ți îmbunătățească rutina zilei.

Reporter Youth.md: Jangă Alexandru

Ți-a plăcut articolul? Susține inițiativele tinerilor cu o donație pe Patreon!
Previous Student confuz? Urmăreşte interviul despre MentorMe cu Dana Muntean!
Next Student în Diasporă // Andreea Belobrov despre cum e să fii studentă în Regatul Unit
Youth.md
About the author

Youth.md

No Comment

Leave a reply