Ambasada Statelor Unite anunță o competiție deschisă de finanțare (NOFO) pentru unul sau o serie de programe de Alfabetizare Media, legate de reducerea falsurilor media în campaniile preelectorale și alegerile 2020 din Republica Moldova.
Obiectivul proiectului este de a crește gândirea critică față de mass-media și social media în rândul moldovenilor. Gândirea critică include, printre alte abilități, capacitatea de a distinge informația de propagandă, de a analiza comunicarea media și de a interacționa cu media socială într-un mod atent.
Propunerile ar trebui să acopere toate tipurile de instrumente și canale media – interacțiunea socială și media socială, precum și mass-media. Grupul țintă este populația generală din toată Moldova și ar trebui să includă vorbitori de limbă română și rusă.
Ambasada invită solicitanții să identifice și să extindă bunele practici existente sau să testeze acțiuni care nu duplică activitățile întreprinse de alte entități.
Sunt încurajate cererile care ajută cetățenii să identifice și să reducă informațiile false legate de campaniile preelectorale și alegerile din 2020 în Moldova.
Propunerile ar trebui să aibă obiective clar definite pentru a atinge obiective specifice în domeniul alfabetizării mediatice. Aceștia ar trebui să propună un amestec adecvat de instrumente și activități pentru atingerea acestor obiective.
Propunerile de proiect privind Alfabetizare Media, pot include:
- Crearea de materiale online multilingve și instrumente interactive pentru a îmbunătăți capacitățile cetățenilor de a dobândi o înțelegere critică a mass-media și de a interacționa cu acesta;
- Sensibilizarea și diseminarea eficientă a materialului creat de proiect sau a altor materiale / activități similare care pot fi adaptate aceluiași scop, în special prin rețele care pot acționa ca multiplicatori;
- Diseminarea eficientă a celor mai bune practici, de exemplu prin ateliere, platforme online și / sau programe de formare;
- Campanii menite să ajute cetățenii din toate regiunile Moldovei să interacționeze cu mass-media într-un mod atent;
- Activități inovatoare care pot dezvolta capacitatea cetățenilor de a distinge informațiile de propagandă sau de a dezvolta capacitatea legată de gândirea critică față de mass-media;
- Activități cu comunități locale sau rețele pentru a adapta și a pune la dispoziție unele dintre instrumentele de mai sus;
- Beneficiul direct sau indirect al proiectului pentru cetățeni va trebui să fie demonstrat pentru toate instrumentele și activitățile.
Propunerile ar trebui să ofere o evaluare a riscurilor sale de implementare și să facă sugestii despre cum să le abordăm.
Propunerile ar trebui să ofere, de asemenea, o evaluare și un plan pentru sustenabilitatea acțiunilor (acțiunilor) după încheierea proiectului.
Alfabetizare media este unul dintre instrumentele care pot fi utilizate pentru a combate discursurile de ură online, pentru a lupta împotriva radicalizării și este un instrument care permite oamenilor să se identifice și să se apere de propaganda politică.
Această oportunitate de finanțare este autorizată prin Legea privind asistența externă din 1961.
O cerere completă trebuie să conțină următoarele elemente obligatorii:
- Formatul aplicației în format MS Word (disponibil pentru descărcare);
- Buget detaliat în format MS Excel (disponibil pentru descărcare)
- Planul de monitorizare și evaluare (format liber)
- Informații suplimentare despre aplicație (text complet al oportunității de finanțare)
- Fișierele atașate nesolicitate nu vor fi citite și nu trebuie prezentate pentru acest grant.
Termenul de depunere a cererii: 25 martie 2020 18:00.
Dacă aveți întrebări cu privire la procesul de depunere a cererii de finanțare, contactați:
Valeriu Turea, Asistent media și subvenții, TureaVV@state.gov, tel: +373 22 85-17-09.
Descoperă mai multe oportunități pentru tineri, pe youth.md!
No Comment