Internetul a schimbat totul din jur. A schimbat întreaga societate inclusiv cărțile. Nu mă refer la modul în care noi percepem o carte ( ce tot ar fi o problemă), însă chiar la conținutul literar al acestora. Gravitatea situației este deseori trecută drept o problemă minoră, iată de ce am decis să le ofer cititorilor noștri fideli o listă de cărți cu conținut ficțional care încearcă să scoată ca subiect de bază evoluția Social Media sub factorul decisiv: Influencerii.
1. The circle by Dave Eggers
Dacă sunteți în căutarea unei scuze pentru a părăsi internetul și a deveni un pustnic care locuiește în pădure, The circle este ceea ce vă servește ca punct de referință. Acesta este un roman absolut înfricoșător despre o femeie pe nume Mae Holland care merge să lucreze pentru o companie puternică din Silicon Valley, care îi preia rapid într-un mod abuziv, întreaga ei viață. Este vorba despre lucrurile la care renunțăm din motive de confort și conectivitate digitală.
2. An Absolutely remarkable thing by Hank Green
Aceasta este o explorare complet modernă a ceea ce înseamnă să găsești faima virală pe internet. April May, o fata de douăzeci de ani, cu o slujbă de design grafic corporativ, este prima care descoperă și documentează o statuie misterioasă care apare pe străzile din Manhattan. Videoclipul ei o catapultează spre notorietatea internațională, literalmente peste noapte, pe măsură ce aceste statui, supranumite „Carlii”, apar în orașe din întreaga lume. April trebuie să-și echilibreze nouă realitate ca figură publică în Social Media, ceea ce este o experiență provocatoare.
3.Surveys by Natasha Stagg
La fel ca April May a lui Hank Green, personajul principal al romanului Surveys este o tânără care își găsește oarecum faima ca influencer. La fel ca majoritatea tinerilor influenceri, ea se mută în Los Angeles și se îndrăgostește. Cu toate acestea, nimic nu merge conform planului. Este un roman satiric de vârstă majoră, care sună perfect pentru fanii filmului Ingrid Goes West.
4.Eliza and her monsters by Francesca Zappia
Timida Eliza Mirks este rezervată la școală și populară pe internet. Online, ea ilustrează webcomic-ul Monstrous Sea pentru milioane de abonați. Apoi Wallace Warland se mută în oraș. El o scoate din coajă și amenință să ridice echilibrul atent dintre cele două vieți ale Elizei. Cartea folosește, de asemenea, tehnica mixtă pentru a spune povestea.
5. Trick Mirror: Reflections on self-delusion by Jia Tolentino
Această carte nu este „despre influencers” la fel ca și alte cărți din această listă. Dar scriitoarea newyorkeză Jia Tolentino este o voce esențială pe tema culturii internetului. Mai multe dintre aceste eseuri se concentrează într-adevăr pe „internetul de coșmar”, așa cum spune textul oficial, și modul în care ne schimbă, în rău sau în bine.
Romanele reprezintă doar o latură a Social Media. E doar o părere a celor ce o pot exprima pentru un auditoriu larg. Niciodată nu e prea târziu, chiar tu poți începe să scrii propriul tău roman ce v-a influența într-un mod inteligent pentru o societate de minți luminate.
Echipa Youth încurajează tineretul activ și le urează succes în toate începuturile.
Sperăm că informaţia propusă a fost utilă şi nu vei ezita să ne lași un feed-back. Te invităm să citeşti şi alte articole pe portalul Youth.md şi să accesezi paginile noastre de Facebook și Instagram.
No Comment