Află mai multe despre modelul AIDA sau cum să scrii un text care să vândă


Nu este un secret  că, prin intermediul rețelelor de socializare și a altor instrumente online, îți poți promova afacerea și produsele destinate publicului larg. Un factor important în strategia de marketing online este puterea de convingere. Modelul AIDA de redactare a textelor este folosit de copywriteri, pentru a prezenta publicului – țintă într-un mod cât mai atrăgător un produs.

Modelul AIDA face parte dintr-o clasă de modele cunoscute sub denumirea de modele ierarhice, toate acestea implicând faptul că consumatorii trec printr-o serie de pași sau etape atunci când iau decizii de cumpărare.

Urmărește articolul de mai jos pentru a face cunoștință cu pașii propuși de modelul AIDA

Atenție 

Consumatorul devine conștient de o categorie; produs sau marcă (de obicei prin publicitate).

În lumea noastră plină de media, trebuie să fii rapid și direct pentru a atrage atenția oamenilor. Folosiți cuvinte puternice sau o imagine care să atragă atenția cititorului și să-i facă să se oprească și să citească ce aveți de spus în continuare.  Promovarea produsului pe conturile unor Influenceri foarte cunoscuți este, de asemenea, un mecanism eficient.

Interes 

Consumatorul devine interesat aflând despre beneficiile mărcii și modul în care marca se potrivește cu stilul  propriu de viață.

Aceasta este una dintre cele mai provocatoare etape ale modelului AIDA: ai atras atenția unei părți din publicul tău țintă; dar poți să îi captezi suficient pentru a-și petrece timpul prețios înțelegând mesajul tău în mai multe detalii?

Dorință 

Consumatorul dezvoltă o dispoziție favorabilă față de marcă.

Părțile interes și dorință ale modelului AIDA merg mână în mână: pe măsură ce dezvoltați interesul cititorului, trebuie să îl ajutați să înțeleagă modul în care ceea ce oferiți îl poate ajuta într-un mod real. Pentru a face acest lucru este necesar să analizați și puneți accentul  pe nevoile și dorințele lui personale.

Acțiune 

Consumatorul formează o intenție de cumpărare, face cumpărături, încearcă varianta gratuită sau face o achiziție. 

 La această etapă se aplică termenul „call to action”. Ai posibilitatea de a face asta in mai multe feluri cu sanse de reusita foarte mari; ideea este ca metodele de plată, sau celelalte informații suplimentare să fie accesibile, la vedere; să creeze atitudinea de transparență și siguranță.   

Acum  că ai aflat mai multe despre cum funcționează e-comerțul, probabil o să aplici cunoștințele data viitoare când vei vedea o reclamă. Acest model, de altfel, este aplicabil și în alte domenii înafară de marketing.

Nu ezita să ne urmăresti și pe paginile noastre de Facebook, Instagram și Telegram pentru a fi la curent cu toate oportunitățile pentru tine!

Reporter: Tiron Mihaela

Ți-a plăcut articolul? Susține inițiativele tinerilor cu o donație pe Patreon!
Previous Primii pași spre o carieră de succes
Next Startup Moldova este în căutare de membri activi
Nicoleta Geru
About the author

Nicoleta Geru

No Comment

Leave a reply

Apreciază articolul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

nineteen − 11 =