Nu este un secret că, prin intermediul rețelelor de socializare și a altor instrumente online, îți poți promova afacerea și produsele destinate publicului larg. Un factor important în strategia de marketing online este puterea de convingere. Modelul AIDA de redactare a textelor este folosit de copywriteri, pentru a prezenta publicului – țintă într-un mod cât mai atrăgător un produs.
Modelul AIDA face parte dintr-o clasă de modele cunoscute sub denumirea de modele ierarhice, toate acestea implicând faptul că consumatorii trec printr-o serie de pași sau etape atunci când iau decizii de cumpărare.
Urmărește articolul de mai jos pentru a face cunoștință cu pașii propuși de modelul AIDA
Atenție
Consumatorul devine conștient de o categorie; produs sau marcă (de obicei prin publicitate).
În lumea noastră plină de media, trebuie să fii rapid și direct pentru a atrage atenția oamenilor. Folosiți cuvinte puternice sau o imagine care să atragă atenția cititorului și să-i facă să se oprească și să citească ce aveți de spus în continuare. Promovarea produsului pe conturile unor Influenceri foarte cunoscuți este, de asemenea, un mecanism eficient.
Interes
Consumatorul devine interesat aflând despre beneficiile mărcii și modul în care marca se potrivește cu stilul propriu de viață.
Aceasta este una dintre cele mai provocatoare etape ale modelului AIDA: ai atras atenția unei părți din publicul tău țintă; dar poți să îi captezi suficient pentru a-și petrece timpul prețios înțelegând mesajul tău în mai multe detalii?
Dorință
Consumatorul dezvoltă o dispoziție favorabilă față de marcă.
Părțile interes și dorință ale modelului AIDA merg mână în mână: pe măsură ce dezvoltați interesul cititorului, trebuie să îl ajutați să înțeleagă modul în care ceea ce oferiți îl poate ajuta într-un mod real. Pentru a face acest lucru este necesar să analizați și puneți accentul pe nevoile și dorințele lui personale.
Acțiune
Consumatorul formează o intenție de cumpărare, face cumpărături, încearcă varianta gratuită sau face o achiziție.
La această etapă se aplică termenul „call to action”. Ai posibilitatea de a face asta in mai multe feluri cu sanse de reusita foarte mari; ideea este ca metodele de plată, sau celelalte informații suplimentare să fie accesibile, la vedere; să creeze atitudinea de transparență și siguranță.
Acum că ai aflat mai multe despre cum funcționează e-comerțul, probabil o să aplici cunoștințele data viitoare când vei vedea o reclamă. Acest model, de altfel, este aplicabil și în alte domenii înafară de marketing.
Nu ezita să ne urmăresti și pe paginile noastre de Facebook, Instagram și Telegram pentru a fi la curent cu toate oportunitățile pentru tine!
Reporter: Tiron Mihaela
No Comment