Tehnici de relaxare care te vor ajuta să depășești stresul


tehnici de relaxare

Stresul face parte din viaţa noastră de fiecare zi, el afectează corpul, mintea şi emoţiile, dar şi inhibă sistemul imunitar. Atunci când te confrunți cu perioade încărcate, cum ar fi sfârșitul de an solicitant, este important să recunoști că ai nevoie de odihnă și să îți acorzi câteva minute pentru a te calma. 

Suprasolicitarea fizică, psihică sau emoțională, duce la situații foarte neplăcute, când nu poți scăpa de gânduri și stări negative. Pentru ca acest lucru să nu se întâmple, este foarte important să faci activități care îți aduc plăcere sau tehnici de relaxare care te calmează și care îți oferă o stare de spirit bună.

Tehnici de relaxare prin yoga:

Metodele utilizate în yoga sunt foarte diverse, de la exerciții fizice și menținerea unor poziții până la tehnici de respirație și meditație. Acestea induc o stare de relaxare, de destindere, ce pot ajuta practicanții să scape de stres și de tensiunile din corp. 

Tehnici de relaxare prin respirație:

Așează-te într-o poziție comodă, într-un loc liniștit, și concentrează-te asupra respirației: inspiră adânc timp de 3 secunde, ține aerul în piept 5 secunde, apoi expiră ușor, treptat, până elimini tot aerul din plămâni. Repetă acest lucru de 3 sau 4 ori, până când simți că bătăile inimii s-au calmat și tensiunea interioară s-a dispersat.

Tehnici de relaxare prin repetare în gând:

În cazul în care anxietatea și stresul sunt la un nivel foarte înalt, similar unui atac de panică, recitarea sau repetarea în gând a unei melodii, poezii te va ajuta să te calmezi. Este necesar să distragi atenția creierului tău de la lucrurile care ți-au provocat acest stres intens. Repetă această practică până când simți că te-ai liniștit.

Tehnici de relaxare prin vizualizare:

Un alt lucru pe care îl poți face este să vizualizezi un loc, un obiect sau o întâmplare asociate cu emoții pozitive și cu sentimente de bucurie. Chiar și o situație imaginară, ce nu a avut loc, însă care te face fericit, va funcționa, deoarece creierul nostru nu poate face diferența dintre realitate și ficțiune, el le percepe în același mod. 

Este important a fi eficient și productiv, însă mai important este să ai grijă de tine atunci când te simți stresat, îngrijorat sau anxios. Un ceai cald sau o muzică relaxantă pe fundal, îți poate crea o atmosferă favorabilă pentru a te calma și a-ți reîncărca bateriile pentru un timp. Fii atent la stările pe care le simți și nu te suprasolicita în această perioadă încărcată. 

Articol realizat de către membrii Asociației Studenților PsyNation.

Descoperă mai multe oportunități pentru tineri, urmărind canalul nostru de Telegram și pagina Youth.md!

Ți-a plăcut articolul? Susține inițiativele tinerilor cu o donație pe Patreon!
Previous EduJust - testează primul joc de educație juridică din Moldova
Next Urmărește online concertul „Santa Lucia Voices”
Cebanu Marina
About the author

Cebanu Marina

No Comment

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

two + 13 =