Ce este greenwashing? Cum recunoaștem fenomenul și cum facilităm stoparea lui?


Dacă ai fost atent vreodată la produsele pe care le cumperi, s-ar putea să fi întâlnit conceptul greenwashing fără ca să îți dai seama de fapt.

Greenwashing, denumit și „camuflaj verde”, este un efect de marketing în care PR-ul și marketingul verde sunt folosite în mod înșelător pentru a convinge publicul că produsele, obiectivele și politicile unei organizații, companii sunt ecologice și, prin urmare, „mai bune”.

Cum se întâmplă acest lucru?

Companiile care practică greenwashing investesc mijloace pentru a dezvolta un ecostil nou (logo sau culoare), acordând mai multă atenție inscripțiilor de tip “organic”, “eco”.

Astfel, vedem logo-uri Ajax, McDonalds sau Bonux care au devenit “verzi”, demonstrând o atitudine ecologică și respect pentru mediul înconjurător. *carefully, disclaimer*

Alte exemple de sloganuri verzi sunt “eco-combustibil”, “energie verde” sau “server verde”.

De cele mai multe ori realitatea este orice altceva decât “eco-friendly”.

Cum să eviți spălarea verde:

Nu te lăsa înșelat de afirmații false.

• Fă-ți tema
În loc să tratezi revendicările ecologice ale unei companii la valoarea nominală, rezervă-ți o clipă pentru a le verifica site-ul web. Ce altceva prezintă produsul? Poți găsi dovezi suplimentare despre un angajament ecologic? Dacă o companie face un efort, ei vor fi primii care vor afișa acest lucru.

• Filtrează informația
Ai grijă la buzzwords. Producătorii folosesc cuvinte și fraze precum “verde” și “ecologic” des și eronat, deci asigură-te că analizezi cu atenție ambalajul. 

Chiar și produsele etichetate “organic” pot fi nefabricate în întregime din materiale organice.
Acordă o atenție deosebită terminologiei – dacă nu este menționat “100% organic”, s-ar putea să nu fie.

• Culoare & logo
Culoarea și estetica logo-ului spun multe despre veridicitatea produsului. Analizează antiexemplele din următoarele imagini și ai grijă când procuri ceva dată următoare. 

• Examinează conținutul, ingredientele
Va fi mult prea previzibil după ce vei citi conținutul unui produs dacă este ecologic sau nu. În compoziția produselor eco vei depista o cantitate de minim 95% compuși organici. 

Deopotrivă, ia în considerare ambalajul în care se prezintă produsul. Foarte rar vei găsi produse cu adevărat ecologice în ambalaje de plastic, aluminiu, polietilenă etc. deoarece dețin proprietati toxice.

Învață să faci alegeri corecte alături de youth.md pentru un viitor prosper!

Reporter Youth.md: Valeria Rotari

Ți-a plăcut articolul? Susține inițiativele tinerilor cu o donație pe Patreon!
Previous Job full-time // ADR Centru angajează specialist în contabilitate
Next [interviu] Află acum care este părerea unui elev din capitală în legătură cu învățământul pe timp de pandemie!
Mădălina Braghiş
About the author

Mădălina Braghiş

No Comment

Leave a reply

Apreciază articolul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

twenty + 14 =