Vezi cum a fost Hackathon: datele vorbesc despre tineri, cel mai inovativ eveniment


Pe 20-21 octombrie a avut un loc un Hackathon organizat de CNTM în parteneriat cu Biroul Naţional de Statistică. Aici participanţii au avut ocazia să colaboreze şi să elaboreze timp de o zi şi o noapte proiecte originale pornind de la datele recensământului și alte date care abordează direct sau indirect tinerii, sensibilizând probleme sociale importante legate de tineri şi familiie lor. De asemenea, ei au avut parte de mentorate din partea experților în statistică, IT, politici publice, tineret și advocacy.

Roman Ştirbu a fost unul din speakeri şi este directorul companie Simpals din 2003. Acesta are experienţa de mentorat în cadrul incubatorului de startup-uri Garage.md. El a ajutat tinerii sa-şi creeze şi dezvolte proiectele.

Mihai Avram este fondatorul agenţiei de fundraising Enable, care oferă consultanţă în domeniul atragerii de fonduri. Din partea sa tinerii au avut parte de răspunsuri exacte la orice întrebare legată de elaborarea unei platforme online şi multe altele.

Roman Gluck e Project Manager în compania Rift Time, în cadrul căreia se ocupă cu dezvoltarea soluţiilor marketing cu utilizarea diverselor tehnologii. Este mentor voluntar la Coder Dojo, iar la Hackathon le-a oferit tinerilor smecherii din domeniul IT.

Valentina Istrati este şefa direcţiei statistică demografică şi recensamântul populaţiei, BNS. Cu ajutorul ei, partcipanţii au ştiut cum să folosească eficient datele despre tineri.

Lilia Racu este şefa Direcţiei de seminare a informaţiei statistice, BNS, activând în acest domeniu de peste 10 ani şi fiind la dispoziţia echipelor de lungul întregului proiect.

Anton Perkin e CEO la Fusion Works, având 13 ani experienţă în calitate de programator web, arhitect de sistem şi manager de proiect, împărtăşindu-şi cunoştintele cu participanţii evenimentului.

Cristian Ziliberberg este Project Ofiicer, UNFPA Moldova, având marea plăcere de a ajuta tinerii să devină adevăraţi lideri, şi să-şi structureze eficient timpul şi ideile.

Coordonatorul evenimentului a fost Daniel Cojocari, care este conducătorul direcţiei drepturilor tinerilor şi incluziunea socială din cadrul CNTM. Ne-a oferit şi un interviu în exclusivitate, în care ne-a spus despre scopurile şi aşteptările sale în urma acestui eveniment. Respectiv, conform spuselor sale, scopul său este ca tinerii să găsească o problemă, dedusă din datele statistice, şi să o exprime într-un mod cât mai creativ şi inovativ, astfel găsind soluţii user-friendly pentru populaţie. Aşteptările sale sunt de a valorifica cât mai multe idei şi concepte de proiecte, astfel implicând tinerii în viaţa socială şi situaţia din RM.

Prezentarea Echipelor:

În cadrul proiectului au participat 7 echipe cu persoane de la 16-35 de ani, a câte 1-4 membri. Cu toţii au lucrat din greu de pe 20 seara pana pe 21 după amiaza, proiectele fiind prezentate seara la 18:30. Toţi s-au străduit să creeze aplicaţii sau platforme cât mai inovative şi captivante, luând în consideraţie criteriile de jurizare şi oportunităţile care le-ar oferi populaţiei prin creaţia lor. Ei s-au bazat pe statisticile din 2014 ale RM.

Echipele:

1.Data quiz                                                                                                                                                                        2.Debate Academy                                                                                                                                                         3.MegaFrint 4.YouNet                                                                                                                                                                              5.Veaceslav 6.FFC                                                                                                                                                                                      7.Ana-Maria

Toate echipele au avut idei originale şi utile, sensibilizând probleme precum: impactul familiilor social-vulnerabile asupra copiilor, job-uri potrivite pentru tineri, relaţia dintre religie şi comportamentul tinerilor, migraţia asupra şomajului şi altele.

Marele final a constat din alegerea a patru echipe câştigătoare, care vor fi ajutate în dezvoltarea proiectelor sale şi cărora li s-au oferit vouchere în valoare de 8000, 5000 şi 3000 de lei pentru tehnică de la magazinul Darwin.

Locul 1: Data Quiz

Locul 2: FFC si MegaFrint

Locul 3: Debate Academy

De asemenea, din partea Generator Hub, gazda evenimentului, s-au oferit abonamente de 10 zile, o luna şi 3 luni pentru echipele YouNet, Data Quiz şi MegaFrint, având posibilitatea de a veni şi lucra gratuit.

Organizatorii nu au uitat nici de stomacul celor prezenţi, asigurându-ne cu un prânz şi o cină delicioasă.

Echipa youth.md nu a uitat de voi, cititorii noştri, cărora ne străduim să vă aducem cele mai proaspete şi interesante ştiri despre cele mai recente şi actuale evenimente din ţară. Putem spune cu certitudine ca ne-a plăcut enorm să cunoaştem experţi şi tineri cointeresaţi şi vă îndemnăm să participaţi şi să acumulaţi experienţă, fiindcă nouă ne pasă de voi, noua generaţie şi viitorul acestei lumi!

Autor: Pelepciuc Livia

Fotograf: Ian Lungu

Facebook Comments
comments powered by HyperComments
Previous Hackathon - datele vorbesc despre TINEri
Next Dacă ești un tânăr profesor, participă la Forumul Educațional Național, ediția a IV-a