ȘTIM să descoperim: Peste 150 de copii au participat la ateliere tematice desfășurate în cadrul „STEM Discovery Week”

Tekwill, STEM discovery week, tineri

Științele exacte sunt interesante, iar procesul de învățare a acestora poate fi distractiv. Peste 150 de copii cu vârste cuprinse între 7 și 14 ani s-au convins de acest lucru după ce au participat la câteva ateliere tematice din cadrul „ȘTIM să descoperim”. Evenimentul a fost organizat de Proiectul de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID și Guvernul Suediei și Tekwill Academy Kids în săptămână în care este marcată „STEM Discovery Week”.

Evenimentul „ȘTIM să descoperim” a avut ca scop principal încurajarea elevilor de a studia științele exacte, iar prin intermediul atelierelor practice de robotică, matematică distractivă, programare, design și realitatea virtuală, copii au descoperit lumea minunată a STEM (Științe, Tehnologie, Inginerie și Matematică). În plus, copiii au asistat la un spectacol de știință.

   

Sergiu Botezatu, manager superior de proiecte, USAID Moldova:  „Domeniul IT are un mare potențial de creștere, de aceea USAID susține diferite proiecte de educație digitală pentru a pregăti forța de muncă pentru acest sector. Învățarea interactivă a materiilor exacte permite tinerilor să-și dezvolte gândirea logică, creativitatea și spiritul de echipă și să aplice într-un mod practic și interactiv concepte științifice și inginerești.”

    

Evenimentul „ȘTIM să descoperim” se încadrează în șirul de evenimente desfășurate în cadrul inițiativei globale  „STEM Discovery Week” care celebrează și încurajează studiile în domeniile exacte și impulsionează membrii comunității să consolideze oportunitățile de colaborare cu actorii din domeniu. ”STEM Discovery Week” se desfășoară în acest an, în perioada 23 -29 aprilie, cu sloganul „Say yes to STEM” și implică peste 10.000 de școli din peste 30 de țări ale lumii, inclusiv Republica Moldova.

În cadrul săptămânii ”STEM Discovery Week” trei licee din capitală au organizat activități interdisciplinare cu utilizarea echipamentelor digitale. Liceul Teoretic „Mircea Eliade” a organizat simulări de fenomene naturale cu ajutorul roboților și a diverselor echipamente din cadrul Clasei Viitorului. Evenimentul numit „Elevi de nota 10” a provocat copiii să construiască roboți care au simulat ploaia, un tobogan de apă și un termometru cu mercur, construite din LEGO WeDo și LEGO MINDSTORMS EV3. Iar elevii Liceelor  „Socrate” și „Iulia Hașdeu” au făcut parteneriat între clasele a patra și a XI-a la diverse provocări de fizică și matematică, organizând un concurs cu întrebări de științe și un quest.

Proiectul de Competitivitate din Moldova susține dezvoltarea Educației STEM (Științe, Tehnologie, Inginerie, Matematică) în Republica Moldova, care crește interesul pentru domeniile tehnice și inginerești. Mai mult, acesta contribuie la formarea forței de muncă corespunzătoare cerințelor secolului 21, prin urmare, oferind multiple posibilități de angajare în orice industrie. Cu sprijinul Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID și Guvernul Suediei, sunt desfășurate programe educaționale pentru copii și tineret, printre care ”ROBOCLUB” și ”FIRST LEGO League”, ”CoderDojo”, ”GirlsGoIT”, etc., care au drept scop familiarizarea copiilor cu deprinderi necesare pentru o carierele secolului 21.

Spre exemplu, “ROBOCLUB” a fost lansat în 2014, ca un program pilot în 6 școli. În prezent, programul este implementat în 112 instituții educaționale din țară. În această perioadă, 250 de profesori au fost instruiți să predea robotică, peste 5000 de copii au beneficiat deja de aceste cursuri. Valoare totală a investițiilor USAID și a Guvernului Suediei în programul ”ROBOCLUB” se ridică la jumătate de milion de dolari, beneficiind de o contribuție substanțială a partenerilor locali, inclusiv Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, a comunităților locale și a partenerilor privați, de peste 165 de mii de dolari. O altă inițiativă promovată de Proiectul de Competitivitate din Moldova este CoderDojo – activitate destinată tinerilor de la 7 la 17 ani unde aceștia învață gratuit să programeze. În Republica Moldova sunt 6 cluburi CoderDojo, care oferă cursuri gratuite, iar mentorii sunt voluntari și activează ca specialiști IT, programatori, web designeri. Participanții învață să programeze, să dezvolte pagini web, aplicații, programe și jocuri.

Facebook Comments
comments powered by HyperComments
Previous Participă la seminarul "Mentoring in EVS" şi află mai multe despre proiectele de voluntariat european
Next Înregistează-te la ora publică "Ce este medierea" şi află cum poți soluționa un conflict